Even voorstellen en vraag

Geef hier suggesties voor extra onderwerpen of andere dingen die je graag gewijzigd zou willen zien
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 Jan 2016, 15:10

Even voorstellen en vraag

Berichtdoor wolfje73 » 31 Jan 2016, 17:49

Beste Leden

Ik ben nieuw in de Arduino wereld . gisteren bij ZB45 Makerspace een Arduino cursus gevolgd erg leuk en leerzaam . Gelijk maar een Arduino ,ledstrip en voeding besteld :-).

Nu mijn doelstellingen . IK maak als hobby lampen en wil nu meer naar bewegende Led objecten . of lampen met Led die gestuurd worden en scenes lopen .Dit in combinatie met een Arduino , Eigenlijk een soort Amsterdam light Festival in het klein . Volgende week ga ik laser graveren en snijden en 3D printen bij ZB45.
Via google hier terecht gekomen en aan het zoeken naar sturingen .

Ik mis nu in dit forum de onderdelen forum delen . Zoals bijvoorbeeld robotica led mechatronics bijvoorbeeld . Persoonlijk denk ik dat het dan wat overzichtelijker word om dingen te vinden .

Maar goed eerst de Arduino binnen hebben en beginnen

Groetjes Wolfje

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Even voorstellen en vraag

Berichtdoor shooter » 31 Jan 2016, 19:19

met lampen zul je snel moeten zoeken naar flinke voedingen, en solid state relais en dergelijke, een arduino kan wel veel en snel, maar vermogen zit er niet in.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 31 Jan 2016, 15:10

Re: Even voorstellen en vraag

Berichtdoor wolfje73 » 31 Jan 2016, 23:09

Beste Paul

het gaat mij voornamelijk om led sturing en kleine objecten

groetjes

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Even voorstellen en vraag

Berichtdoor shooter » 01 Feb 2016, 10:55

dat zeg ik een ledje en zo dat gaat prima, maar een leeslamp is toch al heftig voor een arduino.
en ja light festival kan zeker, er zijn vele mogelijkheden voor.
kijk een naar een 74595 als uitgang. dan kun je een heleboel ledjes allemaal apart schakelen met maar een paar pinnen op de arduino.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Forum suggesties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten