Gordijnen openen en sluiten

Geef hier suggesties voor extra onderwerpen of andere dingen die je graag gewijzigd zou willen zien
Berichten: 1
Geregistreerd: 24 Nov 2018, 16:02

Gordijnen openen en sluiten

Berichtdoor Siyar » 25 Nov 2018, 00:33

Dag,

Ik zou graag mijn gordijnen dmv een afstandsbediening willen open/sluiten, maar weet niet wat ik daarvoor moet gebruiken. Daarom dacht ik, laat ik dat eens even vragen.

Ik wil het simpel mogelijk houden, er hoeven geen sensoren oid erin. Het moet kunnen openen/sluiten wanneer ik op een knopje druk. Weet iemand toevallig welke spullen ik nodig heb om dit te kunnen maken?

Mvg,

Siyar

Advertisement

Berichten: 68
Geregistreerd: 21 Apr 2013, 22:48
Woonplaats: Hoorn

Re: Gordijnen openen en sluiten

Berichtdoor babbelkwebbel » 25 Nov 2018, 22:38

Hmm daar ben ik ook me bezig, maar tot nu toe alleen systemen gevonden die prijs technische niet voor mij interessant zijn.
Dus ben nu aan het kijken of ik iets zelf kan maken, zit zelf te denken aan een goede kwaliteit gordijnrail met een stappenmotor.
Maar tot nu toe niet meer dan een brainwave!, zag systemen die me wel aanspraken maar de prijs absoluut niet, gekeken in China,
maar je blijft aanlopen tegen de douane regels, echter de prijzen zijn wel een stuk leuker....

Mocht je inmiddels verder zijn, zet het gerust op het forum.

Met vriendelijke groet
BK.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Gordijnen openen en sluiten

Berichtdoor shooter » 25 Nov 2018, 23:07

uiteraard een motor, die met een wieltje helemaal van de ene kant naar de andere , daar zet je het gordijn aan, dan 2 relais die je met een arduino kunt sturen.
het is wel handig als er 2 eindschakelaars opzitten, dat is wel zo netjes.
op je arduino een wifi, of een bluetooth, of iets dergelijks.
je kunt het heel ingewikkeld maken maar ook simpel.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Forum suggesties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten