Nano 3.3 BLE draait niet op de IDE-monitor

IDE gerelateerde berichten
Berichten: 65
Geregistreerd: 09 Jun 2020, 22:11
Woonplaats: Roosendaal

Nano 3.3 BLE draait niet op de IDE-monitor

Berichtdoor Frans53! » 19 Jun 2020, 00:01

Goede dag,
Monitor programma maakt geen contact. Ik krijg telkens bij "poort" dezelfde poort (10) meerdere keren onder elkaar.
:D Ah.., programmer op USBasp gaat nu wel. (standaard is AVRISPmkll)
;) Uuuhhh... nou weer niet.
Bij een heel klijn testprogrammaatje, gaat het wel. Bij een flink programma, waarbij ik in Setup() de programmanaam laat zien op monitor, gaat het niet. Vreemd hoor.

Het rare is ook, dat de nano niet reset, als monitor wordt gestart, dus het programma start niet vanaf het begin op.
En als ik dán een reset geef, is hij ineens zijn poort kwijt, en dan moet ik één van de vele poorten 10 nemen. (ja, tot zelfs 5 dezelfde poorten, ik moet dan altijd de laatste nemen).
Na het uploaden is hij zijn poort kwijt.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Nano 3.3 BLE draait niet op de IDE-monitor

Berichtdoor Koepel » 20 Jun 2020, 01:36

Dat is een aparte processor, misschien werkt het allemaal nog niet goed.
Ik stel voor om je vraag in het engelse deel van het Arduino forum te stellen die speciaal voor de Arduino 33 BLE is: https://forum.arduino.cc/index.php?board=138.0.

Gebruik de nieuwste Arduino IDE, en selecteer niet per ongeluk de "Nano". Dit board heeft helemaal niets met de oude "Nano" van doen.

Je had beter een veelgebruikte processor kunnen nemen. Arduino maakt wel eens een zijstapje naar andere processors, en soms wordt dat een regelrechte ramp.

Veelgebruikte processors zijn:
De oude AVR boards: Arduino Uno, Leonardo, Mega 2560, Nano.
De SAMD ARM M0+ boards: de meeste MKR boards.
En de ESP32 is geen officieel Arduino board, maar een goede "Arduino-compatible" voor Wifi en Bluetooth. Ze hebben soms een piekstroom van 250mA.

Gebruikers-avatar
Berichten: 256
Geregistreerd: 05 Apr 2018, 00:44
Woonplaats: ALKMAAR

Re: Nano 3.3 BLE draait niet op de IDE-monitor

Berichtdoor Gompy » 23 Jun 2020, 17:03

Ik zou beginnen om eens bij hardware beheer van de computer te kijken en de USB-poorten te verwijderen (zeker die met een geel driehoekje).
Daarna de computer opnieuw opstarten, computer installeert automatisch de USB-poort(en) weer en je hebt dan waarschijnlijk nog maar één USB 10 poort.

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten