Library file .cpp/.h in zelfde dir als arduino project

IDE gerelateerde berichten
Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Library file .cpp/.h in zelfde dir als arduino project

Berichtdoor astrofrostbyte » 14 Apr 2013, 11:48

Stel mijn arduino projectje staat in het volgende pad :
c:\work\gadget\gadget.ino

Ik heb een library die bestaat uit de volgende files:
banaan.h
banaan.cpp

Normaal staan/zetten we die dus staan in het pad C:\arduino-1.x\libraries\banaan\
en in je code include je dan : #include <banaan.h>
werkt prima ....

maar ....

Nu zit ik vanuit meerdere projectjes te werken met die zelfde library , en zit/wil dus ook deze library kunnen veranderen/editen.
kortom.. snel puinhoop.

Ik wil eigenlijk die banaan.h, .cpp gewoon in de project directory zetten en gebruiken c:\work\gadget\gadget.ino

Maar ik krijg dat maar niet gecompileerd, ik heb de algemene install C:\arduino-1.x\libraries\banaan\ al weggehaalt.

iemand ?.

Update: #include "c:\work\gadget\banaan.cpp" met absoluut pad gaat al een stuk beter. in de .cpp file worden de banaan.h geinclude


ps. variable names have not been hurt during the typing of this post, likeness with real world fruit is purely coincidential
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Advertisement

Berichten: 27
Geregistreerd: 23 Feb 2013, 12:07

Re: Library file .cpp/.h in zelfde dir als arduino project

Berichtdoor walker » 14 Apr 2013, 12:49

Ook ik zit regelmatig met dat probleem. Ik krijg het dan op de volgende gecompileerd:
banaan.cpp en banaan.h in dit geval in de folder gadget zetten, dan de Arduino IDE afsluiten en weer opnieuw opstarten (er zijn nu 2 extra tabs voor beide bestanden zichtbaar in de IDE) en banaan.h met #include "banaan.h" includen. Dus met "" i.p.v. <>.
Tot nu toe werkte dit bij mij.

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten