het verifieeren van de software lukt niet

IDE gerelateerde berichten
Berichten: 7
Geregistreerd: 19 Mei 2016, 20:00

het verifieeren van de software lukt niet

Berichtdoor matthiaspost » 23 Jun 2017, 07:55

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden het boek arduino project handboek besteld en ontvangen. Nu wou ik een project doen om de codering van een afstandbediening uit te lezen maar bij het verifiëren heeft hij een fout melding zie bijlage. Zo als ik het begrijp staan er meerdere bestandjes met dezelfde naam waar hij naar zoekt. Wat kan ik hier aan doen? Moet ik er wat bestanden af gooien of is er iets anders aan de hand?
Bijlagen
Schermafdruk 2017-06-23 07.12.41 paint.png
Schermafdruk 2017-06-23 07.12.41 paint.png (84.93 KiB) 6431 keer bekeken

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: het verifieeren van de software lukt niet

Berichtdoor Koepel » 23 Jun 2017, 08:27

Je bent in problemen gerold, misschien is het nodig om de Arduino IDE helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren.

De compiler zegt dat "WProgram.h" niet te vinden is. Dat is een oud include bestand, dus je hebt ergens een hele oude IR bibliotheek.
Is dit het boek ? https://www.visualsteps.nl/arduinohandboek/projectbestanden.php
De libraries die bij dat boek horen zijn geschikt voor nieuwere Arduino IDE versies.

De compiler zegt ook dat meerdere IR bibliotheken zijn gevonden. Waaronder in C:\Program Files (x86)\Arduino. Die map is echter alleen de Arduino bestanden zelf en niet om daar iets aan te veranderen. Daar hoort dus geen IR library te staan.

Je kunt het beste een uninstall van de Arduino IDE doen, en de map C:\Program Files (x86)\Arduino verwijderen.
Daarna de nieuwste Arduino IDE installeren.

Ga vervolgens naar "Documenten\Arduino\libraries" en verwijder alle oude en alle ongebruikte libraries.

Zoek vervolgens een nieuwe mooie IR library (bij voorkeur via de Library Manager (Bibliotheekbeheerder) van de Arduino IDE) en kijk hoe je die kunt gebruiken aan de hand van het meegeleverde voorbeelden.

Berichten: 7
Geregistreerd: 19 Mei 2016, 20:00

Re: het verifieeren van de software lukt niet

Berichtdoor matthiaspost » 23 Jun 2017, 21:28

Ten eerste bedankt voor je snelle reactie,

De link die je stuurde is inderdaad het boek waar het om gaat.

Inmiddels heb ik je stappen doorlopen en ben ik de volgende problemen tegen gekomen.
Wanneer ik nu het programma probeer te verifiëren krijg ik de volgende melding.
Na de eerste melding heb ik de libraries verwijderd en kreeg ik een andere fout melding zie bijlage 2.
Ook heb ik een nieuwe IR library proberen te vinden maar volgens mij stond hij er niet tussen.
Bijlagen
Schermafdruk 2017-06-23 21.10.43 paint.png
Schermafdruk 2017-06-23 21.10.43 paint.png (133.82 KiB) 6412 keer bekeken
Schermafdruk 2017-06-23 20.33.23PAINT.png
Schermafdruk 2017-06-23 20.33.23PAINT.png (74.66 KiB) 6412 keer bekeken
Schermafdruk 2017-06-23 20.32.53 paint.png
Schermafdruk 2017-06-23 20.32.53 paint.png (80.78 KiB) 6412 keer bekeken

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: het verifieeren van de software lukt niet

Berichtdoor Koepel » 23 Jun 2017, 23:10

O, ik weet het al weer.
Arduino heeft "RobotIRremote" op een verkeerde manier toegevoegd aan de eigen standaard meegeleverde libraries, en die is in conflict met de normale IRremote.
Maar ik ben vergeten wat de oplossing is.

In de Bibliotheekbeheerder (Library Manager) zie ik "IRremote by shirriff", dat is volgens mij de juiste.
Als ik die installeer dan krijg ik de voorbeelden zoals: Bestand / Voorbeelden / IRremote / IRrecord
Dan zegt Arduino : Meerdere bibliotheken gevonden voor "IRremote.h"
Maar dan wordt wel de IRremote gebruikt die ik zojuist met de Bibliotheekbeheerder had geinstalleerd.

Jij hebt nog steeds een conflict.
Waarschijnlijk heb je de libraries van het boek geïnstalleerd als een library die "Bibliotheken" heet. En vervolgens geeft Arduino de voorkeur aan de "RobotIRremote".

Kun je nog eens proberen om "IRremote by shirriff" te installeren (zoek/filter op 'irremote'), en dan het voorbeeld IRrecord op te zoeken in het menu, en dat compileren ?

Berichten: 7
Geregistreerd: 19 Mei 2016, 20:00

Re: het verifieeren van de software lukt niet

Berichtdoor matthiaspost » 21 Sep 2017, 20:14

Goede avond heren, naar een aantal keer het arduino programma en de bibliotheken er af en erop gezet te hebben blijf ik problemen houden met verifiëren van sommige projecten. Omdat ik het nogal lastig vind om dit op te lossen vroeg ik mij af of niet iemand in de buurt van Enschede mij zou kunnen helpen met dit probleem?
Gr matthias

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: het verifieeren van de software lukt niet

Berichtdoor Koepel » 21 Sep 2017, 20:18

Met versie 1.8.4 is het conflict met IRremote opgelost. Om opnieuw te beginnen is het nodig om eerst alles te verwijderen van "C:\Program Files (x68)\Arduino" en de verborgen map(pen) "arduino15" te verwijderen.

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten