Uitprinten van info op seriele monitor

IDE gerelateerde berichten
Berichten: 10
Geregistreerd: 12 Nov 2016, 15:27

Uitprinten van info op seriele monitor

Berichtdoor pierrepasmans » 12 Mrt 2017, 17:29

Graag zou ik de uitkomsten van een rekenprogramma dat ik probeer te ontwerpen, uitprinten zoals ze op de monitor langsglijden. Hoe kan ik dat doen??
Vrgr Pierre

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Uitprinten van info op seriele monitor

Berichtdoor Koepel » 12 Mrt 2017, 17:39

Je kunt het scrollen uitzetten, en dan met de muis (of toetsenbord) de tekst selecteren en naar een ander programma kopiëren, en vandaar uit afdrukken naar een printer.
Wil je af en toe iets afdrukken naar een printer, dan heb je op de computer een programma (of script) nodig die dat doet. Ik weet niet of er een bestaand programma is, die dat kan.

Je vraag kan ik op verschillende manieren lezen :? Kun je het duidelijker beschrijven ? Wat bedoel je met 'uitprinten' bijvoorbeeld. En als je een echte printer bedoelt, wat voor soort printer ? Wil je er ook nog leuke tekstopmaak bij ? Welk besturingssysteem ? Heb je een thuisserver waarop je een script kunt maken ? En zo heb ik nog veel meer vragen :mrgreen: Als je wilt dat ze op papier ook langsglijden, dan kun je misschien het papier met zeep insmeren :lol:

Berichten: 10
Geregistreerd: 12 Nov 2016, 15:27

Re: Uitprinten van info op seriele monitor

Berichtdoor pierrepasmans » 12 Mrt 2017, 19:27

inderdaad, scrollen uitzetten, tekst selecteren, kopieeren en elders afdrukken . dit is de oplossing. Bedankt. Pierre

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Uitprinten van info op seriele monitor

Berichtdoor shooter » 12 Mrt 2017, 21:31

je kunt ook eens kijken bij processing dat hetzelfde interface heeft
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten