Elipse v3.1 en Nextion

IDE gerelateerde berichten
Gebruikers-avatar
Berichten: 39
Geregistreerd: 04 Dec 2016, 22:32

Elipse v3.1 en Nextion

Berichtdoor ruud-572 » 04 Dec 2016, 22:43

Ik heb een project draaien met een Nextion display in Aduino IDE en Mariamole, maar wilde de overstap naar Eclipse v3.1 (Sloeber) maken. Een meer krachtige ontwikkelomgeving leek me handiger, maar vooralsnog krijg ik het niet werkend...

Problemen:
- compiler mekkert over <multiple definition of 'setup'> en <multiple definition of 'loop'>
- undefined reference to `NexPage::NexPage(unsigned char, unsigned char, char const*)' en elke andere verwijzing naar de Iteadlib

Kan iemand mij op weg helpen? Bedankt alvast!

Ruud
Software engineer industriële automatisering

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Elipse v3.1 en Nextion

Berichtdoor nicoverduin » 05 Dec 2016, 08:48

We kunnen je wel helpen maar dan moet je eerst je sketch hier ff neerzetten. Vwb de iteadlib heb je die wel geimporteerd? op project staan en dan rechter muisknop en dan import?
En een dubbele setup() en loop() betekent dat je of wel in jouw sketch 2x setup() en loop() heb staan ofwel nog een sketch in het project met setup() en loop().
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 39
Geregistreerd: 04 Dec 2016, 22:32

Re: Elipse v3.1 en Nextion

Berichtdoor ruud-572 » 05 Dec 2016, 11:16

Ik heb de library handmatig geïmporteerd: ergens centraal neergezet, en het pad bekend gemaakt aan de compiler (via properties project). Via import heb je verschillende keuzes, en daar kwam ik niet echt uit.

Dubbele setup en loop zit uiteraard niet in mijn sketch. In Arduino IDE werkt het immers wel.

Misschien kan iemand mij iets meer vertellen over het importeren? Misschien dat daar dan toch iets niet lekker zit.

Bedankt alvast weer!
Software engineer industriële automatisering

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Elipse v3.1 en Nextion

Berichtdoor nicoverduin » 05 Dec 2016, 12:09

Je moet de library gewoon in Mijn documenten/libraries/ zetten. Die dubbele setup komt vermoedelijk doordat je zo de library hebt geimporteerd. Als je het via de Arduino libs doet, worden de examples uitgesloten van de build. Want daar staan allerlei voorbeelden in met..... setup() en loop()....

importeren:
rechter muisknop op project en selecteer import. Dan krijg je deze popup
Afbeelding

klik "import Arduino libraries in the current project" en kies "Next". Dan krijg je dit scherm

Afbeelding

Daar kun je de libraries aanvinken die je wilt hebben.
Tutti.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 39
Geregistreerd: 04 Dec 2016, 22:32

Re: Elipse v3.1 en Nextion

Berichtdoor ruud-572 » 05 Dec 2016, 15:38

Bedankt voor je hulp Nico!

Bij het importeren gaat het bij dus mis. Ik krijg nl. een lijstje met mogelijke libraries, maar daar staat de Itead Lib niet tussen... Moet je die soms eerst op een specifieke plek neerzetten?

Gr. Ruud
Software engineer industriële automatisering

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Elipse v3.1 en Nextion

Berichtdoor nicoverduin » 05 Dec 2016, 16:54

Dan heb je de preferences nog verkeerd staan. Ga eerst naar Window->Preferences en kies dan Arduino. Dan krijg je deze popup

Afbeelding

Hier geef je dus de paden aan van waar jouw libraries staan. zoals je ziet heb ik 2 plaatsen waar libraries komen te staan. Tevens kun je aangeven of je altijd eerst wel compileren voordat je gaat flashen. Handig als je 10 bordjes tegelijk moet flashen.... Dan kun je dus met 1x compileren dat oplossen.
Je kan ook automatisch libraries laten toevoegen als deze in de code staan. Hoeft niet, kan wel.

Als je nu op Library Manager klikt kun je verschillende versies van libs gebruiken mits deze aanwezig zijn

Afbeelding

Kies je voor Locations kun je aangeven welke packages van borden je wil gebruiken

Afbeelding

En met platforms en boards kun je uiteindelijk aangeven welke verschillende versies van platformen en bordjes je wilt gebruiken

Afbeelding
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 39
Geregistreerd: 04 Dec 2016, 22:32

Re: Elipse v3.1 en Nextion

Berichtdoor ruud-572 » 05 Dec 2016, 17:19

Aha... ik zocht al naar zoiets, maar dat zoek je niet onder "Window"! Ik tenminste niet :-)

Bedankt, ik ga hier maar weer eens mee aan de slag!
Software engineer industriële automatisering

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Elipse v3.1 en Nextion

Berichtdoor nicoverduin » 05 Dec 2016, 17:30

Ik werk al jaren met Eclipse Dus dit was voor de hand liggend. Vrijwel de meeste ontwikkel tools draaien onder Eclipse tegenwoordig. Dus mocht je ooit een ander pakket gebruiken grote kans dat het wel heel erg overeenkomt.... dan weet je gelijk waar te zoeken.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 39
Geregistreerd: 04 Dec 2016, 22:32

Re: Elipse v3.1 en Nextion

Berichtdoor ruud-572 » 05 Dec 2016, 23:08

Dit gaat een stuk beter, Nico! Nogmaals bedankt...
Software engineer industriële automatisering

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten