onleesbare tekst in serial monitor

IDE gerelateerde berichten
Berichten: 44
Geregistreerd: 02 Aug 2015, 21:22

Re: onleesbare tekst in serial monitor

Berichtdoor bruu » 28 Okt 2016, 21:24

Wim,
ik bedoel eigenlijk heb je in het programma blink onder void setup() deze regel Serial.begin(9600); bijgezet
en in de void loop() onder de regel digitalWrite (15, HIGH); ingevoegd Serial.println("led aan"); en bij digitalWrite (15,LOW); de regel Serial.println("led uit");. Ik heb pin 15 gebruikt maar jij gebruikte mogelijk een ander pinnummer
Als je dan de serial monitor opent zie je dan in het grieks led aan, led uit staan of gewoon in leesbare tekst.
Henk

Advertisement

Berichten: 7
Geregistreerd: 27 Okt 2016, 12:58

Re: onleesbare tekst in serial monitor

Berichtdoor wimkuijper » 29 Okt 2016, 13:30

henk
jou opmerkingen uitgevoerd in het blink programma
maar geen resultaat nog steeds onleesbare tekst in de serial monitor
en met de esp_8266 sketch heb ik de indruk dat die wel wordt uitgevoerd want ik zie hem wel
in mijn wifi ontvanlijst komen en kan met verbinden hem actief maken kan hem alleen niet lezen in serial
monitor.
groeten wim

Berichten: 44
Geregistreerd: 02 Aug 2015, 21:22

Re: onleesbare tekst in serial monitor

Berichtdoor bruu » 29 Okt 2016, 15:07

Wim,
Jammer dat het niet lukt,je zult wel bij hulpmiddelen-bordenbeheer de huzzah ingesteld hebben zodat daar niks mis mee kan gaan , heb je toevallig een uno of nano liggen waarmee je kunt kijken of die wel goed weergegeven worden in de serial monitor?
Ik heb geen Adafruit huzzah maar wel een D1 mini met esp 8266 waarmee ik een accespoint gemaakt heb en via een de browser een drietal ledjes aan en uit kan schakelen. Ik neem aan dat die in principe het zelfde werkt als de huzzah.
Ik heb daar het aangepaste blinkprogramma in geladen en in de serial monitor kwam led aan led uit op het scherm.
Ik gebruik ook wel het terminal programma TeraTerm in windows8. De D1 met het blinkprogramma in de usb en ook bij TeraTerm komt led aan led uit op het scherm.
Ik kan verder geen oplossing voor jouw probleem bedenken, of je zou dat TeraTerm eens kunnen downloaden en kijken of dat de tekst wel goed weergeeft.
Groetjes,
Henk
Bijlagen
teraterm.jpg
teraterm.jpg (5.54 KiB) 3662 keer bekeken

Berichten: 7
Geregistreerd: 27 Okt 2016, 12:58

Re: onleesbare tekst in serial monitor

Berichtdoor wimkuijper » 29 Okt 2016, 15:37

Henk bedank voor alle moeite
we zoeken nog wat verder fijn wekend
en tot horens gr.wim

Vorige

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten