Schildpaddenbak controller

IDE gerelateerde berichten
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 Aug 2016, 23:23

Schildpaddenbak controller

Berichtdoor FrancoisvKerkhof » 09 Aug 2016, 23:45

Hallo mede arduino fans,

Het spijt me om meteen met de deur in huis te vallen, maar ik ben net nieuw en kon geen "stel je voor" sectie vinden.


Ik ben nieuw met het programmeren van een Arduino en kan wel wat hulp gebruiken.

Ik heb het volgende idee;

Ik wil aan een Nano het volgende koppelen:
- 2x DS18B20 temp sensor
- DHT11
- relais module met 2 relais
- 4x16 ic2 display
- Ethernet shield

Wat er moet gebeuren is het volgende.

- 1 DS18B20 meet de water temp en laat de "verwarming" door middel van 1 relais aan en uit gaan onder bepaalde voorwaarde.
- 1 DS18B20 meet de temp op het eiland, maar schakeld niets.
- DHT11 meet alleen de luchtvochtigheid op het eiland, maar schakeld niets.
- De ethernet shield wou ik gebruiken met een "tijd server" omdat dit nauwkeuriger is dat een RTC (denk ik, correct me if iam wrong),
met die tijd server wil ik het andere relais schakel om de lampen op bepaalde tijden aan en uit te schakelen.
- Op het display wil ik graag de realtime water en lucht temp zien, de luchtvochtigheid en of het relais van de verwarming aan is.



Het wordt een controller voor mijn nieuwe schildpadden bak die ik aan het maken ben. Ik wil hier dus verschillende dingen mee monitoren en schakelen.

Ik hoop dat er iemand is die mij een zetje in de rug wil geven.
Alvast heel veel dank.

Mvg
Francois

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Schildpaddenbak controller

Berichtdoor Koepel » 10 Aug 2016, 05:49

Dat wordt nog best een ingewikkeld project.

Kun je eenvoudig beginnen ?
Bijvoorbeeld door de temperatuur en luchtvochtigheid naar de seriële monitor te sturen.
Daarna het display erbij proberen te doen.