probleem met 1.6.7, niet met 1.0.6

IDE gerelateerde berichten
Berichten: 3
Geregistreerd: 30 Mrt 2015, 19:32

probleem met 1.6.7, niet met 1.0.6

Berichtdoor Trickyd » 11 Jan 2016, 19:57

Goedendag slimmere mensen.

Ik geef toe, ben absoluut geen ster in het programmeren. Toch met arduino dingen aan het oplossen. Heb vorig jaar met 1.0.6 snowfalltubes gemaakt, en die hebben behoorlijk goed gewerkt in mijn kerstverlichtingshow. Nu wil ik iets veranderen aan de traillengte van de snowfall, van 10 pixels trail naar 15 pixels trail, en gebruik ik 1.6.7. helaas loopt dat stuk. De pixelstrip wordt niet goed aangestuurd. Na tip van neefje de optimalisatiesettings aangepast naar standje 0. opgezocht waar dat zit in een tekstbestandje. ( op de mac moet je dan kennelijk het programma icoon van binnen gaan bekijken. ) Dit lijkt beter te gaan.
Iemand enig idee waar ik de fout in ga?
Het concept van de snowfalltube is simpel. de eerste atmega 328 werkt als dmx in, en die stuurt 4 lijnen met informatie naar elk van de twee andere atmega 328, die de twee pixelstrips aansturen, ws2801 chips, 30 pixels. ( was voor mij de eenvoudigste methode om dit te realiseren ) drie atmega 328 kosten weinig.

Waarom gaat het in 1.0.6 wel goed met die code, en standaard settings, en in 1.6.7 niet. Waar moet ik iets veranderen om wel een juist werkende snowfall te krijgen met de standaard optimalisatie, of moet ik gewoon de optimalisatie stand 0 blijven gebruiken

Alle suggesties zijn welkom, mits ik ze kan snappen, dus als je met voor mij ingewikkelde programmastructuren aankomt, graag enige uitleg voor deze hele simpele programmeur.
Met dank.
SnowFlakeOptimizedG12016.ino.zip
(3.58 KiB) 286 keer gedownload


Lichtjesdick

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: probleem met 1.6.7, niet met 1.0.6

Berichtdoor shooter » 11 Jan 2016, 21:26

als je een lib gebruikt, zoek dan eerst maar een nieuwe versie daarvan, want daar zal het probleem wel liggen,
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten