Waarde uit internet omzetten in analoog

IDE gerelateerde berichten
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 Okt 2015, 13:48

Waarde uit internet omzetten in analoog

Berichtdoor Onderwatersmurf » 14 Okt 2015, 16:40

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een meetwaarde gepubliceerd op internet om te zetten in een analoge waarde. Ik wil hiermee een regeling sturen. Heeft iemand een denk richting hiervoor.

Thanks

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Waarde uit internet omzetten in analoog

Berichtdoor nicoverduin » 14 Okt 2015, 20:11

Op de Arduino direct ben je beperkt tot de PWM functie of je zou er een zelf moeten schrijven. standaard PWM kent slechts 255 verschillende waarden dus is dat gelijk je resolutie (=8bits)
Heb je meer nauwkeurigheid nodig dan zou je kunnen denken aan een DAC (digital->Analog controller). Die hebben vaak een hogere resolutie en (moet je ff uitzoeken) een I2C/parallel of SPI interface.
Het binnen halen van de meetwaarde ligt eraan hoe die beschikbaar is en hoe je die binnen kan krijgen. Dat zal het minste probleem zijn. De gewenste nauwkeurigheid is denk ik belangrijker.
Nog als toevoeging: Wil je een vrij betrouwbare stabiele DAC omzetting hebben zou ik er nog een opamp achter zetten. Die belasten de DAC vrijwel niet en hebben een zeer lage impedantie op de uitgang waardoor alles wat minder temperatuur gevoelig is.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Waarde uit internet omzetten in analoog

Berichtdoor shooter » 14 Okt 2015, 21:07

en wat wil je aansturen wellicht is een potmeter met stappenmotor
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten