arduino wordt niet herkent.

IDE gerelateerde berichten
Berichten: 3
Geregistreerd: 30 Jun 2015, 09:19

arduino wordt niet herkent.

Berichtdoor Robske79 » 30 Jun 2015, 09:38

Ik heb afgelopen week 2 arduino's binnen gekregen. Een uno en een nano. Ik heb alle software gedownload en naar mijn mening ook goed geinstalleerd. Op het moment dat ik een van de 2 arduino's aansluit worden ze niet herkent. Het enige wat mijn laptop aangeeft is onder het tab "overige apparaten" daar staat dan USB2.0-Serial. Als ik hier het stuurprogramma wil bijwerken krijg ik de melding dat er geen stuurprogramma's zijn gevonden.
Als ik de arduino software opstart en dan een voorbeeld sketch wil uploaden naar het board, krijg ik deze melding:

Arduino: 1.6.5 (Windows 7), Board:"Arduino Uno"

De schets gebruikt 1.030 bytes (3%) programma-opslagruimte. Maximum is 32.256 bytes.

Globale variabelen gebruiken 9 bytes (0%) van het dynamisch geheugen. Resteren 2.039 bytes voor lokale variabelen. Maximum is 2.048 bytes.

avrdude: ser_open(): can't open device "\\.\COM1": Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.




Probleem bij het uploaden naar het board. Zie http://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting#upload voor suggesties.

Dit rapport zou meer informatie hebben met
"Tijdens de compilatie uitgebreide uitvoer weergeven"
ingeschakeld in Bestand > Voorkeuren.


Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er niet wijs uit. Ik heb ook de guide gevolgd m.b.t. het installeren van de drivers maar ook dit werkt niet. Het lijkt wel alsof mijn laptop de drivers gewoonweg niet ziet. Als ik in de verkenner zoek, dan vind ik wel de juiste file, maar als ik dit via apparaat beheer doe vind ik niks.

Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn laptop de arduino uno wel herkent of hoe ik de djuiste drivers wel krijg geinstalleerd. De laptop draait
overigens op windows 8

Advertisement

Berichten: 3
Geregistreerd: 30 Jun 2015, 09:19

Re: arduino wordt niet herkent.

Berichtdoor Robske79 » 30 Jun 2015, 10:44

Na toch nog een keer zoeken kwam ik deze post tegen:

Re: nano verschijnt niet op poort

Berichtdoor Rudi » 18 Mei 2015, 09:43
Als je je Nano omdraait dan zie je daar nog een langwerpige chip zitten. Als dat een CH340 is dan kan moet je de driver hiervoor afhalen en installeren.

Driver download en installatie:
Windows 7
Windows 8.x


En zowaar het probleem is opgelost!!!!!!

Berichten: 32
Geregistreerd: 22 Apr 2015, 16:17

Re: arduino wordt niet herkent.

Berichtdoor dizzl » 30 Jun 2015, 20:26

Super dat je dit laat weten, Robske79!

Berichten: 14
Geregistreerd: 25 Nov 2015, 13:31

Re: arduino wordt niet herkent.

Berichtdoor swift » 23 Dec 2015, 12:30

Bij vele arduino's van chinese afkomst zit een ic op ch341 en niet de ch340

dus word die niet erkent

ga naar; www.hackster.io
vind projects 513
onderaan van blad staan pagina nr's

__________________________________
│1│2│3│4│5 6│7 │8│ enz.

ga naar pag 8

How to fix chinese arduino

zie voor; Windos XP, Vista, 7, 8, 8.1 een sketch met chinese tekens ( kun je zonder problemen downlaoden en exe ) heb ik ook gedaan en het werkt !!!!!
MAC "
lunics "

deze is voor de chip ( ch341) oa voor de arduino nano ( nu worden ze door windows in Arduino 1.6.6 erkent )

voor MAC en Lunics heb ik niet geprobeerd want die heb ik niet
swift

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten