Visual Studio 2010 Pro

IDE gerelateerde berichten
Gebruikers-avatar
Berichten: 136
Geregistreerd: 06 Jun 2012, 15:45

Visual Studio 2010 Pro

Berichtdoor hmjswt » 19 Jul 2012, 22:13

Hallo,

Ik ben voor het programmeren van mijn Uno overgegaan op Microsoft Visual Studio 2010 Pro.
Werkt fantastisch.
Zijn er al meer mensen die VS gebruiken?

Groeten,
Henk Siewert

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Visual Studio 2010 Pro

Berichtdoor pjh » 19 Jul 2012, 23:18

Ik wist niet eens dat dat kon...

Gebruikers-avatar
Berichten: 136
Geregistreerd: 06 Jun 2012, 15:45

Re: Visual Studio 2010 Pro

Berichtdoor hmjswt » 20 Jul 2012, 10:12

Hallo,

Ja, dat werkt heel goed.
Kijk maar eens op : http://www.visualmicro.com

Even goed lezen...

Succes,
Henk Siewert

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Visual Studio 2010 Pro

Berichtdoor pjh » 20 Jul 2012, 13:45

Hmmm. Ziet er grafisch beter uit. Neem aan dat het functioneel hetzelfde is. Aan de andere kant is de eenvoud van de arduino ide, zoals die van processing is overgenomen, precies goed genoeg. En dat heeft weer z'n eigen charme. Maar benieuwd ben ik zeker. Zal het proberen ( als de tijd er voor is).

Gebruikers-avatar
Berichten: 188
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:12

Re: Visual Studio 2010 Pro

Berichtdoor Duality » 26 Jul 2012, 02:07

gebruik je dat als een editor, of als ide waarbij je ook upload vanaf VS?

Gebruikers-avatar
Berichten: 10
Geregistreerd: 14 Apr 2012, 14:15

Re: Visual Studio 2010 Pro

Berichtdoor Nugget78 » 31 Jul 2012, 17:45

Ik ben op You-Tube een filmpje tegen gekomen waarmee je Arduino kan bedienen:http://www.youtube.com/watch?v=-CNmqNBW26c.
Ikzelf gebruik Visual C++ 2010 Express ipv Visual Basic 2010 Express.
Deze heb ik al werkende gekregen zelfs met meerdere character strings ipv '0' =48(dec) en '1' =49(dec).

Ik probeer nu d.m.v een trackbar de analogWrite aan te sturen maar weet nog niet hoe je deze waarde doorstuurt naar de Arduino.
Iemand suggesties??

Ik probeer dus voor de duidelijk this ->trackBar->Value de waarde van Value door te geven aan/naar de Arduino.
Dus als de trackBar voluit staat wil ik de waarde "10".


case 10:
analogwrite(ledPin,255); // of iets in deze zin.
break;

Groeten Nugget78.
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
-Albert Einstein

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Visual Studio 2010 Pro

Berichtdoor pjh » 01 Aug 2012, 01:36

Eerlijk gezegd snap ik het hele visual studio gebeuren niet zo goed. Arduino komt uit een prachtig visueel nest. Daarom heet een programma een sketch. Net als bij de kunstenaars.
Wanneer je "van en naar" de arduino wilt gaan, is serieel vaak de voorhandliggende keuze. Een Tx-lijn voor transmit (verzenden) en een Rx-lijn voor ontvangen. Wanneer je een Tx op een Rx aansluit en dezelfde snelheid (baudrate) hanteert, heb je communicatie. [kort gezegd]. Zo upload je een sketch, zo schrijf je naar een seriele display, zo lees je gps uit et cetera. Zo praat je arduino ook met je computer: uart= serieel. De vertaling van tx en rx naar usb werd/wordt door een FTDI chip verzorgd. De nieuwe Leanordo heeft een atmel chip aan boord die het zelf kan. Daarom kan de leonardo ook zo makkelijk als usb HOST dienen.
Maar goed.
De dunne laag om de programmeertaal C, die de arduino IDE is, komt van PROCESSING dot org. Zo de arduino de sensors en actuatoren doet, handelt PROCESSING het visuele op je vaste kompjoetuh af.

Conclusie: eerst processing.org proberen, dan mag je pas naar dat andere kijken. Of ben ik te baud?

Gebruikers-avatar
Berichten: 10
Geregistreerd: 14 Apr 2012, 14:15

Re: Visual Studio 2010 Pro

Berichtdoor Nugget78 » 07 Aug 2012, 15:34

Conclusie: eerst processing.org proberen, dan mag je pas naar dat andere kijken. Of ben ik te baud?


@PJH, heb dus eerst Processing geprobeerd maar snap hier nog geen ene baud van.
Weet ook zo niet of processing, windows schermpjes kan maken in de zin van een programma die je kan opstarten om vervolgens je waarde door te geven of te ontvangen.
Heb maar even met processing gewerkt (vanaf tutorial 6 van SciGuy op You-Tube).
Als dit anders is zou ik het ook willen weten, dan zal ik me is achter de oren krabben en er nog eens in verdiepen.

Inmiddels heb ik mijn programma in Visual C++ 2010 Express met de Trackbar werkende.
IMAO is dat je bij processing veel code nodig hebt om een schermpje te maken. Visueel C++ maakt dit gewoon aan voor je..beetje knippen en plakken en voila je hebt je windows programma om te communiceren met de Arduino...
Tevens heeft de Arduino Uno R3 ook een atmel 8U2 en geen FTDI-chip die je kan herprogrammeren.

What's new in the new Arduino Uno (Adafruit)
http://www.youtube.com/watch?v=t4vjCbJdaI4

Het enige belangrijke verschil(de ervaring die ik heb) met Visual C++ 2010 is dat als je waarden serieel door wil geven dat je een regeleinde '\n' moet gebruiken om deze snel door te geven. Zonder dit word het voorbeeld met de trackbar in dit geval een stuk langzamer maar volgens mij is dit in processing hetzelfde.
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
-Albert Einstein

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Visual Studio 2010 Pro

Berichtdoor pjh » 07 Aug 2012, 20:19

Ik ben op geen enkele wijze een purist (hoop ik). Werkt visual studio: prima.
Het gaat gaat er mij hier om de innige relatie tussen arduino en processing en java en C.
Kijk eens op deze library voor PROCESSING om de Arduino aan te sturen.
Wanneer je een mooi kadertje en wat knoppen wil en formulieren, dan heb je visual studdio nodig.
Maar als je geluid in stuiterende ballen op een scherm wilt weergeven, waarbij de muis als attractor werk en alles 3D is, kom je bij processing uit.
Maar ik ben nog nat achter mijn oren wat deze dingen betreft.
Voor mij klinkt het alsof je in de alberthein vraagt waar een goede supermarkt is.;-)

Gebruikers-avatar
Berichten: 10
Geregistreerd: 14 Apr 2012, 14:15

Re: Visual Studio 2010 Pro

Berichtdoor Nugget78 » 07 Aug 2012, 23:21

Het gaat mij er niet om wie de purist is. :roll: Voor innige relaties moet je een ander forum opzoeken. :lol:

Maar wat bedoel je met:Kijk eens op deze library voor PROCESSING om de Arduino aan te sturen.
Bedoel je niet de site van/over processing. :?

Tis gewoon mijn mening dat je met Visual C++ een extern programmaatje kan maken die je kan opstarten.Met een .exe bestand dus.
Bij processing moet je steeds het programma zelf laden en vervolgens de source code runnen.
Maar geef je gelijk dat Processing idd meer grafische mogelijkheden heeft.
Tis denk ik net waar je voorkeur naar uit gaat afhankelijk van wat voor een project je maakt.
Maar waar het mij eigenlijk om ging is dat hmjswt vroeg wie er met VS bezig was vandaar mijn "toelichting".

PS ik zal het morgen is proberen in de AH. :idea: :lol:
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
-Albert Einstein

Volgende

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten