Arduino Progamma HELP!

Software die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Arduino Progamma HELP!

Berichtdoor ArduinoFreak » 02 Sep 2013, 14:49

Hallo iedereen ik heb eindelijk ook arduino besteld maar ik heb nu alleen de draadjes en de sensoren xD helaas nog niet arduino zelf ik hoop wel dat hij binne komt. maar ja hier is mijn vraag zou je ook je eigen progamma's kunnen maken voor je eigen arduino
weet u/jij het? help me aub ik zou graag een eigen progamma willen maken namelijk omdat ik bezig ben met een robot te maken xD hoppelijk lukt het maar alvast dankje:
Grt Ralph stoop :D

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Arduino Progamma HELP!

Berichtdoor pjh » 02 Sep 2013, 16:58

Hele idee van de arduino omgeving IS het makkelijk(er) maken van 't programmeren van 'n microcontroller

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arduino Progamma HELP!

Berichtdoor nicoverduin » 02 Sep 2013, 19:19

Zoals Paul al aangeeft is jouw vraag inderdaad juist de intentie van. Maar om even de magie weg te halen :):
a) Je Arduino is net als elke ander computer een "Dom" apparaat wat alleen doet wat jij hem verteld via een programma. Nou is dit wel letterlijk zo en daar ga je nog wel eea mee leren als je begint
b) Om die Arduino te programmeren moet je een programma schrijven in het taaltje(wiring) wat gewoon vergelijkbaar is met C++. Dit is een redelijk geavanceerde programmeertaal met beperkte object orientatie mogelijkheden. Als deze zinnen jouw niet bekend staan, Geen Nood: Daar heb je allerlei voorbeelden voor om het eerst onder de knie te krijgen.
c) Je moet wel de Arduino IDE omgeving downloaden (van www.arduino.cc) en installeren. De documentatie is gewoon op hun site te vinden hoe dit te doen.

Mocht dit allemaal nog onbekend zijn en je hebt nog nooit geprogrammeerd, verwacht niet dat je binnen een maand je robot programma heb draaien. Programmeren moet je net als wiskunde "zien". Het is niet het klakkeloos opvolgen van een aantal kunstjes.
Suc6 en welkom
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Re: Arduino Progamma HELP!

Berichtdoor ArduinoFreak » 04 Sep 2013, 17:46

Oke dankje srry dat ik het zo doe kwist ff niet hoe ik most reageren maar uhmmm zou je me misch kunnen hlpen met een progamma te maken hoeft niet als je het niet wil maar het zou wel cool zijn :D

Terug naar Overige Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten