Eigen doseerprogramma?

Software die niet past in bovenstaande onderwerpen

Re: Eigen doseerprogramma?

Berichtdoor benvo » 28 Apr 2018, 14:49

Dank je wel, Koepel. Inmiddels werkt alles, helaas kan ik niet testen, ik schrijf dit vanuit het ziekenhuis. Opvolgende reacties komen zeker, wanneer weet ik ook niet.

Advertisement

Gebruikers-avatar

Berichtdoor Koepel » 28 Apr 2018, 18:50

Hou je taai en beterschap.
❀ ❁ ❀ ⚘ ❀ ❁

Berichtdoor benvo » 29 Apr 2018, 20:53

Dank je wel, Koepel. Mijn vrouw heeft mijn Ipad meegebracht. Van het programmeren komt nu niet veel terecht maar het is ook leuk om een beetje "bij" te blijven. De door jou genoemde library van J.Cristensen ken ik, sterker nog die gebruik ik nu. Dit werk nl. zowel met de DS3232 als ook de DS3231. Zoals ik al eerder vertelde werkt het doseer programma, alle knoppen, bijvoorbeeld, werken zonder dat ik de eerder genoemde timers gebruik. Nu moet dus getest worden of ik kan kalibreren en dat er op bepaalde tijden iets opgestart kan worden maar ja, daar kwam, zoals je nu weet iets tussen. Wordt vervolgd dus. Ik vind het al fijn dat dit geen knip en plak programma is maar zelf gemaakt. Hoewel ik wel zou begrijpen dat je de rillingen over je rug lopen bij het zien van de sketch... Dank en tot later. Groet, Ben

Berichtdoor benvo » 29 Apr 2018, 21:07

Oh ja, dit vergat ik nog; de tijd en datumString arrays had ik i.p.v. 9 op 16 gezet. De sprintsf invulling veranderd naar %4d, een voorloopnul is hier niet nodig, maar het gekke is dat zodra ik naar een andere pagina ga en daarna weer terug naar het Dash board screen ik de datum, alleen de datuminvulling niet de tijd, kwijt ben! Voor nu heb ik maar even weer teruggezet naar de oude situatie die wel werkte maar toch raar? Nu ik toch aan het leren ben zou de oorzaak graag willen weten.

Gebruikers-avatar

Berichtdoor Koepel » 01 Mei 2018, 09:47

Je bedoelt dat ik echt moet gaan nadenken :o
Helaas zie ik het probleem nu niet.
Is de grootte van het array voor de hoeveelheid groot genoeg ?
De stack of een variabele op de stack overschrijven is in ieder geval niet de bedoeling. Dus er zit niets anders op dan die arrays groter te maken (bijvoorbeeld 16), en dan de fout te gaan zoeken.

Vorige

Terug naar Overige Software