Even voorstellen

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 15
Geregistreerd: 25 Jul 2014, 14:38
Woonplaats: Deventer

Even voorstellen

Berichtdoor DomoticX » 25 Jul 2014, 15:51

Wie ik ben?
Mijn naam is Sebastiaan Ebeltjes, al enige jaren bezig met diverse programmatalen / software, electronica, embedded devices, etc. , ik loop al jaren met een idee om een goed domotica systeem te maken (huisautomatisering), en zodoende bezig om van mijn hobby en passie werk te maken!

Wat ga je doen?
Ik ben bezig met ontwikkelen en prototypen van een productlijn dat zich richt op huisautomatisering (domotica), met het idee voor één portal, een “one to rule them all”, denk aan Klik-aan Klik-uit, Plugwise, Thermostaat, Zonnepanelen, Somfy Zonnewering, Deurbellen, Brandmelders, Infrarood, Philips HUE lightning, Relais, en diverse andere apparatuur.

Wat uitzonderlijk is, is dat het design is ​volledig modulair is opgebouwd, je betaald wat je nodig hebt! Modulair houd ook in dat mocht er in te toekomst een nieuwe techniek uitkomen dan kan deze op korte termijn als “plug-and-play” module bijgeprikt worden op de basisplaat, zonder dat men een geheel nieuw apparaat hoeft aan te schaffen.

Verder is de software is Open-Source, met het oog dat de software zich verder door zal ontwikkelen met behulp van de “community”, heb je verbeteringen, dan kun je deze eventueel zelf toepassen / updaten.

Momenteel heb ik alles onder één dak en zelf behoorlijk wat “brede” kennis in huis, ik weet wat ik hardwarematig wil verwachten, ik ontwerp en ets mijn eigen print, soldeer componenten, print een 3D behuizing en ga daarvoor software schrijven, en ga dit verkopen via een webshop!


Mijn website is: http://domoticx.nl daar staat al het een en ander...

Webshop:
Mocht je nog verlegen zitten om wat materialen en/of componenten, dan kun je deze bestellen via mijn webshop: http://domoticx.nl/webwinkel/
(En ja.... het is wat duurder dan de Chinese sites...maar dan heb je het ook binnen 1-3 dagen..., ik moet als bedrijf/zzp'er WEL mijn BTW + invoerrechten betalen en winst afdragen naar de belasting!!)

Vraagstukken en puzzels
Verder heb ik straks nog wat vraagstukken en puzzels om op te lossen mbt tot de Arduino, maar ga nog eerst nog even wat experimenteren, ik meld me vanzelf ;-)

Groeten!
Maatwerk in: Domotica - Automatisering - Elektronica - 3D printing - Software ontwikkeling
Website / Webshop / Knowledge Center / Facebook (like de pagina en blijf op de hoogte!)

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Even voorstellen

Berichtdoor shooter » 25 Jul 2014, 22:16

Je mag best je betrokkenheid bij liander vermelden hoor.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Even voorstellen

Berichtdoor nicoverduin » 25 Jul 2014, 23:50

Ik vind het sowieso een hoog spam gehalte hebben :)
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Even voorstellen

Berichtdoor shooter » 26 Jul 2014, 09:10

ja nico, maar het is voorstellen ,en dat is dus ook precies wat hij doet.
en ja ik heb ook twijfels bij zijn domotica project, maar geef iedereen een kans. (doen we bij jou ook, en ja jullie zitten beiden op hetzelfde dus wellicht is een beetje bij elkaar kijken nog wel een heel goede.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Even voorstellen

Berichtdoor nicoverduin » 26 Jul 2014, 09:55

Oh hij mag van mij doen wat ie wil. En mij een kans geven???? welke dan??? had ik die nodig dan???
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 15
Geregistreerd: 25 Jul 2014, 14:38
Woonplaats: Deventer

Re: Even voorstellen

Berichtdoor DomoticX » 26 Jul 2014, 14:12

shooter schreef:Je mag best je betrokkenheid bij liander vermelden hoor.


Dag Paul,

Ja dat had gekund, maar ik heb bij Liander totaal ander werk dan met microcontrollers ;-)
Maatwerk in: Domotica - Automatisering - Elektronica - 3D printing - Software ontwikkeling
Website / Webshop / Knowledge Center / Facebook (like de pagina en blijf op de hoogte!)

Gebruikers-avatar
Berichten: 15
Geregistreerd: 25 Jul 2014, 14:38
Woonplaats: Deventer

Re: Even voorstellen

Berichtdoor DomoticX » 26 Jul 2014, 14:15

shooter schreef:ja nico, maar het is voorstellen ,en dat is dus ook precies wat hij doet.
en ja ik heb ook twijfels bij zijn domotica project, maar geef iedereen een kans. (doen we bij jou ook, en ja jullie zitten beiden op hetzelfde dus wellicht is een beetje bij elkaar kijken nog wel een heel goede.


Ieder heeft zijn mening uiteraard, daarnaast snap ik dat je twijfels hebt over het domotica project, ik zal binnenkort eens wat specs plaatsen, dan zien jullie het licht ook! ;-)
Dit forum gaat alleen (nog) maar over de Arduino..., daarnaast kun je met de Raspberry Pi ook genoeg leren, vragen, en troubleshooting oplossen, dat is namelijk erg leuk en uitdagend! (ik zal me daarvoor moeten aanmelden op een ander forum waarschiijnlijk...), , uiteraard is deze is ook te gebruiken als "microcontroller", hij heeft genoeg GPIO poorten om behoorlijk wat aan te sluiten en aan te sturen.

Ik ben momenteel bezig met de firmware kwestie voor de "modules" via een php upload script -> AVR dude -> etc...
Maatwerk in: Domotica - Automatisering - Elektronica - 3D printing - Software ontwikkeling
Website / Webshop / Knowledge Center / Facebook (like de pagina en blijf op de hoogte!)

Berichten: 163
Geregistreerd: 15 Dec 2012, 21:02
Woonplaats: Delfzijl

Re: Even voorstellen

Berichtdoor FPCUser » 26 Jul 2014, 14:54

Zomaar een opmerking er tussendoor..

Voor de Raspberry Pi is er een leuk blad
http://www.themagpi.com/
Met artikelen voor jong en oud, beginner en gevorderde :D

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten