Voorstellen: (He)rman

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 7
Geregistreerd: 17 Nov 2013, 16:02

Voorstellen: (He)rman

Berichtdoor rman » 16 Dec 2013, 07:26

Hoi mensen,
Ik heb de Arduino Uno v2 al een tijdje in huis en ja nu gaat het er toch van komen.
Ik geloof dat ik voor het eerst van Arduino gehoord op een bijeenkomst van de NLLGG, de nl lInux club.
Ben ook net weer begonnen met een andere oudere hobby (ook heel lang niks aangedaan) electronica.
Wat doe ik nog meer aan techniek/hobby/werk/ studie: Java, Linux (Ubuntu met name) en Lego Mindstorms en nog een klein beetje aan modelbouw.
O,ja ik ben 50+ en woon in de randstad vlak bij zee (nu ja 29 minuten fietsen).

Ik heb al twee vragen. Kan dat hier?
A)Wat is een fijn lcd voor mijn arduino uno om mee te beginnen?

B)Ik wil heel graag vanuit de arduino mijn lego PF motors aansturen met IR dataoverdracht.
Heeft iemand hier ervaring mee en waar kan ik de sketchcode en info hiervoor vinden?
Jaja ik heb al gegooled maar het resultaat viel tegen.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Voorstellen: (He)rman

Berichtdoor nicoverduin » 16 Dec 2013, 19:55

Ad a: Tja het is een beetje wat je wilt bereiken:
- Mooie touch screens met hoge resolutie: Leu voor de heb... Kunnen plaatjes laten zien maar voor films oid... vergeet het
- standaard (2 x 16, 4 x 20, 126x54. Allemaal prima schermpjes die vaak voldoende kunnen laten zien, kosten relatief geen drol en gemakkelijk aan te sturen
Interfacing is meestal aantal pinnen op de Arduiino voor data, R/W, CS, EN of een I2C interface (2 draden)

Ad b: Ik heb al eens software geschreven die gebruik maakte van een IR remote control. Ik was wel gecharmeerd van deze: https://github.com/shirriff/Arduino-IRremote
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten