Superzeeuw stelt zich voor

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 5
Geregistreerd: 13 Dec 2013, 20:49

Superzeeuw stelt zich voor

Berichtdoor Superzeeuw » 15 Dec 2013, 18:14

Hallo,

Ik heet Edwin, woon in zeeland en heb daarom de bijnaam Superzeeuw gekregen (en dat als niet zeeuw :lol: ).

Mijn studie is ruim 20 jaar geleden afgerond in de elektronica en ik heb hierdoor een goede kennis van de elektronica.
De kennis van programmeren is ontstaan uit hobby en dat mede door Pascal, VBA (Excel) en software waarin je lekker kunt programmeren zoals een vette rapportage tool die ik gebruik voor mijn werk.
Ik heb mijn projecten in het verleden voor een groot deel opgelost met statische elektronica maar dat heeft enorme beperkingen gezien het aanbrengen van eventuele aanpassingen.
Een tijdje heb ik gewerkt met Excel om middels VBA een parallelle poort aan te sturen. Leuk om te doen maar dan heb je altijd een PC of laptop nodig om je project te kunnen aansturen.
Een tijdje geleden weer een project gestart met statische elektronica maar ik wilde een meer dynamisch karakter in het geheel.

Op zoek gegaan en toen liep ik tegen twee producten aan zoals de Raspberry Pi en de Arduino.

De laatste is de keuze geworden omdat je daarmee eenvoudiger in- en uitgangen kunt inlezen/sturen.

Het project waarmee ik nu bezig ben zal d.m.v. sensoren mijn spiegelreflex camera en flitser aan moeten gaan sturen.
Het aansturen varieert afhankelijk van de gebruikte sensor, gewenste aansturing en het gewenste resultaat.
Daarvoor zal ik diverse sketches maken speciaal voor elk specifiek doeleinde.
Waarom niet 1 sketch met meerdere mogelijkheden?
Omdat mijn systeem in bepaalde gevallen zo snel mogelijk moet kunnen reageren, en dan is een minimum aan code vereist.

Ik hoop dat jullie een beeld hebben gekregen van mij en van mijn project(en).

Groeten Edwin.

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Superzeeuw stelt zich voor

Berichtdoor shooter » 17 Dec 2013, 19:41

ook met grote code is een grote snelheid te krijgen, maar dan op basis van een interupt, die zul je wel nodig hebben met de kortere sluitertijden.
gebruik ook geen delay maar millis() dan blijft je programma lopen.
en als het nog sneller moet dan kun je nog gewoon in machinetaal of assembly programmeren zelfs binnen de arduino IDE.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten