ik zoek hulp bij het bij het maken van script/schets

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 5
Geregistreerd: 17 Nov 2013, 23:37

ik zoek hulp bij het bij het maken van script/schets

Berichtdoor geerts » 18 Nov 2013, 00:04

Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op de forum en hoop dat ik dit bericht op de juiste plek heb neer gezet.
ik heb een vraagje,
wie zou voor mij een schets willen schrijven voor mijn project c.v. verwarming regeling /pellet ketel.
ik heb een aantal dingen in huis, waaronder de Arduino mega 2560. Maar nu komt het op schrijven aan..
het internet staat vol met voorbeelden (die ik ook al heb uitgeprobeerd), maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Er is gewoon te veel mogelijk met dit arduino board.
Aangezien ik niet in de gelegenheid ben om hier veel tijd in te stoppen om dit alles aan te leren, vraag ik om hulp.
wie zou voor mij, een script willen schrijven? (evt. voor een kleine vergoeding)

als u/ jij denkt van, kom maar op met je ontwerp, ik vindt dat leuk om te doen. mail mij dan maar even.

M.v.g. Geert

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: ik zoek hulp bij het bij het maken van script/schets

Berichtdoor shooter » 19 Nov 2013, 00:02

maak een simpel schema en begin maar eens met een thermostaat die de knop van een raditor verdraait met een servo.
dan voor meerdere
de pelletkachel alleen een extra contact waarmee je de watertemperatuur regelt,onder de max van de ketelthermostaat.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 5
Geregistreerd: 17 Nov 2013, 23:37

Re: ik zoek hulp bij het bij het maken van script/schets

Berichtdoor geerts » 04 Dec 2013, 18:53

hallo Allemaal,

Hoe bedrijfszeker is Arduino eigenlijk?
Ik wil graag een 4 tal zone kleppen van de verwarming
en een brander automaat maken voor mijn zelfbouw pellet cv ketel.
Hiervoor heb al het materiaal al in huis.
Maar nu mij het tegen valt om de arduino te programmeren vraag ik mij ook af hoe betrouwbaar is deze print.
Omdat het om een cv ketel gaat, moet ik er wel van op aan kunnen dat hij doet wat ik wil.
Hieronder de lijst met materiaal wat ik heb.

arduino mega 2560 r3
2x Relais board 8-kanaals 5V
1x kanaals Flame Sensor Module
Ethernet Shield W5100+ SD-card reader
6xTemperatuur 1-Wire Waterdicht - DS18B20
4×4 Membrane matrix keypad
LCD I2C interface
Lcd Display Hd44780 - 20x4 Wit Op Blauw

zou wat ik wil hiermee kunnen of kan ik toch beter een plc kopen?

groet Geert

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: ik zoek hulp bij het bij het maken van script/schets

Berichtdoor nicoverduin » 04 Dec 2013, 19:54

Geert
Wat denk je zelf :) de print is dan wel betrouwbaar, maar hoe ga je nu alles aansluiten? Via die gammele connectoren? Kijk wil je echt goed doen, dan moet je eigenlijk een fatsoenlijke PCB maken en daar alles op aansluiten met fatsoenlijke connectoren en zeker niet met die el cheapo (ik val na 3x uit elkaar) prik draadjes. Als ik projecten doe is het eerst ontwikkelen op de Arduino en dan een PCB ontwikkelen en laten fabriceren.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 108
Geregistreerd: 07 Aug 2013, 21:34

Re: ik zoek hulp bij het bij het maken van script/schets

Berichtdoor KrisG » 04 Dec 2013, 20:59

Het is op zich wel mogelijk om een redelijk goede vaste verbinding te maken op die connectoren, maar een deftige print is nog steeds beter.

Kris
Als je het probleem gedetailleerd genoeg omschrijft, heb je meestal al de oplossing.

Berichten: 5
Geregistreerd: 17 Nov 2013, 23:37

Re: ik zoek hulp bij het bij het maken van script/schets

Berichtdoor geerts » 04 Dec 2013, 21:03

nicoverduin schreef:Geert
Wat denk je zelf :) de print is dan wel betrouwbaar, maar hoe ga je nu alles aansluiten? Via die gammele connectoren? Kijk wil je echt goed doen, dan moet je eigenlijk een fatsoenlijke PCB maken en daar alles op aansluiten met fatsoenlijke connectoren en zeker niet met die el cheapo (ik val na 3x uit elkaar) prik draadjes. Als ik projecten doe is het eerst ontwikkelen op de Arduino en dan een PCB ontwikkelen en laten fabriceren.


met andere woorden ik kan arduino gebruiken.
als het script klaar is ga ik alles door solderen zodat de prik kabels weg zijn, dit voorkomt natuurlijk veel externe problemen.

Groet Geert

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten