Ook maar eens even voorstellen.

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 3
Geregistreerd: 01 Jun 2013, 17:51
Woonplaats: Oss[N.Br]

Ook maar eens even voorstellen.

Berichtdoor TvD61 » 23 Jun 2013, 09:20

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ton van Dijk. Ik ben 52 jaar, getrouwd en heb 2 kids(een jongen en een meisje).
Als huisdieren en dus ook deel van het gezin kan ik de hond Kiara en de poes Poes(officieel Sarah) noemen.
Ik ben een ex ICT'er die zijn sporen heeft verdiend in de zogenaamde BaaN-ERP software. Ook heb ik jaren als Joker gewerkt om bijvoorbeeld een helpdesk op te zetten. Of om erg veelzijdige en uitgebreide Unix-scripts te ontwikkelen en up to date houden. Beveiliging van Unix midi en mainframes was deel van mijn taak. Verder heb ik me intensief bezig gehouden met allerlei tools(technisch) problemen.
Door mijn brede interesses heb ik een enorme hoop ervaringen op gedaan in het creatief en vooral budget uitdenken van oplossingen. Door een ziekte ben ik thuis komen te zitten en heb ik jaren niet echt meer iets gedaan. Op moment begin ik langzaam weer een beetje de draad op te pakken om zo toch nog wat te genieten van dit toch al korte leven :)
Ik heb uiteraard weer een lading plannetjes voor de Arduino en wil weer veeeel te snel dingen gaan maken. Ik loop nu natuurlijk tegen het gebrek aan kennis aan. Gelukkig ben ik eigenwijs genoeg om alles toch aan te pakken en vervolgens in praktijk om te zetten. Ook mijn toetsenbord is net als mijn mond een Nederlandse met Engelse bijval en geloof me ik ga jullie bestoken met allerlei vragen ;)
Schroom zelf niet om gewoon tegen me te zeggen dat ik me mond of bord moet houden als ik te ver doorga in zaken hoor;) Ik zal daar niet boos om worden omdat ik weet dat ik die prachtige eigenschap ook bezit :p
Verder ben ik iemand die voor alles open staat ALS er maar niet gelogen wordt DAAR kan ik niet tegen. Verder kan ik zelf ook best goed zeggen of ik ergens antwoord op wil geven of niet gelukkig ;)
Storen kan je me niet dat ben ik namelijk al zelf..... weliswaar prettig gestoord maar gestoord ;)
Om maar meteen een vraag de ruimte in te gooien mijn volgende probleempje.... Ik wil verschillende led-strips aansturen en daar de kleur van instellen. Dit houdt in dat ik dus een controller moet hebben voor de instellingen maar teven dus ook een "transmissie-iets" (RF of IR) en een strip met rgb-leds erop.Concrete vraag is dus nu .... kan ik met 1 zender naar diverse onafhankelijke ontvangers iets doorgeven ? En indien ja hoe doe ik dit? wat voor aanpassing moet ik maken om bijvoorbeeld 1 strip te schakelen?
Uiteindelijke doel is dat ik een controle paneel ergens in huis heb staan waar ik steeds meer mee kan aansturen, dit wordt per dag meer trouwens ;)

In afwachting,
Ton van Dijk
Geduld is een schone zaak.
Poetsen om schoon te houden kan vaak ook geen kwaad.
Keukenpapier of toiletpapier voor de "Wannabee"
Microvezeldoekjes voor de "Die-Hards"

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ook maar eens even voorstellen.

Berichtdoor nicoverduin » 23 Jun 2013, 16:53

Aan het concept mankeert niets :). Voor IR heb je een line of sight nodig. M.a.w. de ontvanger moet de zender zien.
Als jij naar verschillende ontvangers wilt zenden, dan moet je een protocol definiëren waarop een controller reageert. Bijvoorbeeld een adres die je met de zender meegeeft. Zo werken de meeste van die huisapparaten nu ook (bijvoorbeeld mechanische huisventilatie met verschillende remote controllers).
@moderator: volgens mij kan dit topic beter naar projecten.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 3
Geregistreerd: 01 Jun 2013, 17:51
Woonplaats: Oss[N.Br]

Re: Ook maar eens even voorstellen.

Berichtdoor TvD61 » 25 Jun 2013, 10:02

Hallo,

Ik begrijp het principe van adressering dus dat gaat uitzoekwerk betekenen haha.
@moderator Bericht was bedoeld om me voor te stellen en niet om project te starten dit kwam helaas zijdelings voor maar ik wil later wel een project hier over starten indien ik tegen problemen of zo aan loop.

Groetjes,
Ton
Geduld is een schone zaak.
Poetsen om schoon te houden kan vaak ook geen kwaad.
Keukenpapier of toiletpapier voor de "Wannabee"
Microvezeldoekjes voor de "Die-Hards"

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten