ff voorstellen Nico Verduin

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

ff voorstellen Nico Verduin

Berichtdoor nicoverduin » 31 Mei 2013, 13:37

Dan maar aansluiten met de rest:
Mijn naam is Nico Verduin, 56 jaar en vader van 2 volwassen kinderen.
In 1966 bouwde ik mijn eerste kristal radio en leerde buizentechniek in 1969. Niet dat ik het toen allemaal begreep :)
In 1976 was ik IO operator bij een rekencentrum van Control Data in Rijswijk en kocht na een paar maanden mijn eerste MicroComputer (Kim-1). Toen nog de oprichtingsvergadering bijgewoond van de KIM-1 gebruikersgroep bij Forbo in Krommenie(later opgegaan in de op te richten vereniging HCC). En dan hoor je 10 jaar lang "wat moet je met zo'n ding"(overigens wel de trotse eigenaar van BYTE deel1, DrDobbs Deel1, Apple 2 Reference Manual van Wozniak en Jobs :) ). De buizentechniek wat laten sluimeren voor de volgende 20 jaar. Allerlei projectjes gedaan op hardware gebied (o.a. 4K Ram statische board ontwikkeld), Papertape interface voor de Kim enz. Programmeren in assembly (machine code).
En alles in de avonduren. Overdag was ik druk bezig een carrière op te bouwen in de ICT en voornamelijk bij de grote banken.
Eind vorige eeuw heb ik de buizentechniek en digitale techniek volop weer opgepakt. Sommigen kennen mij nog van Verduin Electronics maar ben daar eind 2011 mee gestopt. Niet meer lonend in NL.
De afgelopen 10-12 jaar ben ik verder actief bezig met PIC microcontrollers, digitale en analoge elektronica. Een jaar of 3 geleden kwam ik de Arduino tegen wat het leven wel een stuk gemakkelijker maakt als ik dat weer vergelijk met mijn Kim-1 uit de 70ér jaren. Verder is daar sinds 2 jaar een 3D printer erbij gekomen.
Tegenwoordig combineer ik zo ongeveer alle kennis en kunde die ik de afgelopen 40 jaar zo ongeveer bij elkaar heb verzameld. En daar zit in (mechanica, 3D Cad, schema ontwerp, PCB ontwerp, het digitale en analoge rekenwerk, Software ontwikkeling, project management, App ontwikkeling en ga zo maar een tijdje door.
Tenslotte ben ik een enorme zeikerd als het om programmeren gaat. Ik vind dat je een programma schrijft voor een ander (ooit geleerd in de 70'er jaren bij G&D). Als een ander jouw source pakt en niet binnen een uur snapt (redelijk complex programma) hoe het werkt, dan is het een slecht programma (ook al werkt hij 100%). M.a.w.:
- het moet gestructureerd zijn
- het moet er mooi uitzien (uitlijning, = tekens onder elkaar, commentaar). Programmeren is Kunst!!!!
- Elke functie moet duidelijk aangeven wat het doet
- Een functie heeft een doel (niet meerdere)
- Volg een naamgeving standaard etc
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een programma van mezelf herschrijf omdat ik er niet tevreden over ben. En met de moderne tools (Eclipse Juno + Arduino plugin, Doxygen) kun je prachtig gedocumenteerde programma's schrijven.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: ff voorstellen Nico Verduin

Berichtdoor pjh » 05 Jul 2013, 09:14

Hoi Nico,
Was zelf even niet actief op het forum, maar ben nu weer min-of-meer terug. Had zelf geen enkele ervaring tot 2 jaar geleden (arduino tijdens zomervakantie ontdekt).
Hoop veel van je te leren.
Groet,
paul

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten