this is Mattnezz

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 10
Geregistreerd: 31 Mei 2013, 00:26

this is Mattnezz

Berichtdoor mattnezz » 31 Mei 2013, 09:32

Omdat het hier gebruikelijk lijkt zal ik me ook even voorstellen :)
Ik kom uit een analoge hoek, ben vrij handig met schakelingen waar muziek door gaat. Denk aan versterkers, effectpedaaltjes, studioapparatuur zoals mengtafels, microfoon pre-amps, compressors, noem maar op.
Tot zover mn comfort-zone. ;)
Na het 3 jaar te hebben uitgesteld, ben ik 2 maanden geleden toch als complete digibeet aan de Arduino gegaan. Het begin leek voor mij dus op een spoedcursus Russisch, maar inmiddels ben ik al helemaal om. :D Voorheen deed ik wel eens een deelschakeling met CMOS, maar op een gegeven moment vreet dat 'board space'.
Ik heb de UNO en heb inmiddels 1 projectje afgerond, en 1 is onderweg.
Het eerste project was een vrij simpele state machine, die 6 relaisjes programmeerbaar kan schakelen, en een op te roepen audio-volume stand per per preset.
De userinterface bestaat uit slechts 3 schakelaars, wat indicatieleds en een dubbel 7-segment display. Behoorlijk wat gepuzzel voor een beginner om daar dus meerdere functies en submenu's aan toe te wijzen.
Het huidige project is een tap-tempo delay. Een echo-apparaat, waar de echo's dus in het tempo van ingevoerde taps/clicks moet terugkomen. Verder worden de echo's nog gemoduleerd. Dit werkt tot mijn verbazing eigenlijk al supergoed, maar er mogen nog veel puntjes op de i.
Zoals jullie wellicht uit mn verhaaltje begrijpen, zoek ik het gebruik van Arduino vooral in de crossover analoge muziekapparatuur en digitale aansturing daarvan.
Bij het maken van de LFO voor de modulatie (middels snelle pwm) van de tap-tempo delay kwam ik toch kleine problemen tegen en hoop hier wat inzicht te verschaffen.
Verder hoop ik mn sketchtjes wat overzichtelijker te krijgen, want benijd de kunde van sommigen van jullie wat dat betreft. ;)
groet,
Matthijs

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: this is Mattnezz

Berichtdoor nicoverduin » 31 Mei 2013, 13:02

Bekende naam al eens eerder gezien op het Newtone forum :) volgens mij
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 10
Geregistreerd: 31 Mei 2013, 00:26

Re: this is Mattnezz

Berichtdoor mattnezz » 31 Mei 2013, 14:57

Die ja, en idem...
Beetje de digitale werelld aan het verkennen :)

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten