ethernetshield

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 6
Geregistreerd: 20 Feb 2015, 22:35

ethernetshield

Berichtdoor arent » 11 Feb 2019, 22:00

Beste leden.

Ik wil gaan experimenteren met WIFI. Ik had nog zo'n groot model shield van Arduino liggen. Via voorbeelden -> Ethernet kan ik DhcpAdressPrinter wel met succes uploaden, maar ik krijg dan via de ser.monitor geen melding IP-adres. Wel: 'Failed to configure Ethernet using dhcp'.
Het rare is dat als ik Chatserver upload ik wél een IP adres krijg. Ik volg deze tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=8KhtkUTJfok
Ik kom dus niet verder dan 4min27.

Alvast dank voor de reacties.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 270
Geregistreerd: 30 Dec 2012, 11:42

Re: ethernetshield

Berichtdoor Rudi » 13 Feb 2019, 20:08

Je zegt te experimenteren met wifi ( = draadloos) maar je gebruikt een ethernetshield ( = bekabeld).

Wat je vaststelt is niet zo raar want in de sketch Chatserver wordt zelf een vast ip-adres toegewezen (tesamen met subnetmask en gateway adres).
In DHCPAdressPrinter dient het ip-adres door de DHCP server via het netwerk te worden verstrekt. Daar gaat het dus fout zoals ook het bericht bevestigt, er wordt geen ip-adres gekregen.

Je zal dus moeten nakijken of hardwarematig alles in orde is (shield aangesloten op het netwerk, goede utp-kabel, netwerkpoort actief)
en of de DHCP server (draait meestal mee op de router) nog wel vrije IP-adressen beschikbaar heeft, eventueel de ip-address pool vergroten.
Arduinows!
Why do computer programmers confuse Halloween with Christmas? Because Oct 31 = Dec 25
I got 01100011 problems but a bit ain't 00000001

Berichten: 6
Geregistreerd: 20 Feb 2015, 22:35

Re: ethernetshield

Berichtdoor arent » 13 Feb 2019, 20:23

Dag Rudi.

Hoe dom ben ik bezig! Ik zit inderdaad helemaal op een verkeerd spoor.
Dank voor je reactie!

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten