Voorstellen + Zoek een goede Arduino starter kit

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 Feb 2018, 14:26

Voorstellen + Zoek een goede Arduino starter kit

Berichtdoor Lodewijk » 21 Feb 2018, 14:40

Hallo allemaal!

Ben nieuw hier dus zal me even netjes voorstellen: Lodewijk 36 jaar, en wil aan de slag met Arduino.

Nu heb ik als kind wel gesoldeerd maar wist eigenlijk niet wat ik aan het doen was. Nu wil ik voor wat kunstprojecten in Arduino duiken. Want volgens mij kan je hier heel veel leuke dingen mee doen.

Vraag: Welk starterpakket om het te leren raden jullie aan?

Groetjes Lodewijk

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 210
Geregistreerd: 03 Sep 2013, 10:03
Woonplaats: Katwijk ZH

Re: Voorstellen + Zoek een goede Arduino starter kit

Berichtdoor baco1978 » 21 Feb 2018, 15:00

Hallo Lodewijk,

Het is maar net waar je zelf de voorkeur aan hebt.

de 1 die heeft voldoende aan de software + voorbeeldjes

en de ander heeft er graag een boek bij om er mee te oefenen.


het is ook maar net wat je kunst objecten moeten gaan doen. zijn het bewegende objecten, dan is het handig om een starter kit te nemen waar wat motorjes en servo's bij zitten.

je kan zeker leuke dingen mee doen, zowel stand alone, als in combinatie met een pc
Met vriendelijke groet Arjan

Berichten: 1
Geregistreerd: 19 Apr 2018, 20:05

Re: Voorstellen + Zoek een goede Arduino starter kit

Berichtdoor cisse » 19 Apr 2018, 20:15

Hallo ik ben Cisse ik ben 12 en ben net bezig met arduino beginerspakket ik heb het 1 projectje al geprobeerd dat je op een knop moet duwen en dat het ledje dan aan gaat maar het ledje flikkert de hele tijd als ik gewoon niks doe en als ik op de knop duw dan gebeurd er niks ik heb op het plannetje gekeken en met draden en knoppen en alles is alles juist en ik heb op de pc die sketch ingevuld maar er staat als fout melding : probleem bij het uploaden naar het board. Zie (een link ) daar heb ik op geklikt maar ik vind het daar niet wie kan mij helpen?

Gebruikers-avatar
Berichten: 210
Geregistreerd: 03 Sep 2013, 10:03
Woonplaats: Katwijk ZH

Re: Voorstellen + Zoek een goede Arduino starter kit

Berichtdoor baco1978 » 20 Apr 2018, 08:24

Hallo Cisse, welkom op dit forum.

Om het overzichtelijk te houden is het beter je eigen topic te openen, dit in verband met overzichtelijkheid en het overnemen van iemand anders zijn topic.

Als je een nieuw topic gestart bent, kan je dan een schema/foto van je opstelling hier plaatsen en nog belangrijker je volledige code waarmee je vastloopt, een kopie van je foutmelding kan je ook nog er bij plaatsen

zo kunnen we je beter op weg helpen om je probleem op te lossen.
Met vriendelijke groet Arjan

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Voorstellen + Zoek een goede Arduino starter kit

Berichtdoor shooter » 21 Apr 2018, 20:05

de knop aansluiten naar Gnd, en in de setup met input_pullup werken, dan ben je van dat geflikker af.
verder zorg dat onder boards het goede bordje aanstaat, en dan onder comms, de goede seriele poort.

kijk ook eens naar mblock, dat is een slimme maar heel gemakkelijke toegang met scratch.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten