Oproep

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 3
Geregistreerd: 15 Okt 2015, 19:15

Oproep

Berichtdoor Jo Raman » 02 Dec 2017, 23:15

Ik ben een leek in het arduino wereldtje, daarom richt ik mij tot jullie :

Mijn vraag is : is het mogelijk om via een arduino- schakeling een aantal 24 volt motoren ( samen of afzonderlijk) te laten draaien , waarbij de snelheid bepaald kan worden door het tempo van muziek op mp 3.
Bedoeling is om een aantal poppen op tempo van de muziek in beweging te krijgen.

Ik kijk uit naar reacties.

Groeten,

Jo

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Oproep

Berichtdoor Koepel » 03 Dec 2017, 00:43

De motoren is geen probleem. De mp3 is wel een probleem, en bewegen op het tempo vind ik twijfelachtig.
Kun je voor iedere mp3 een sequence/stappenplan voor de motoren maken ?
Je dacht toch niet dat ze bij de Efteling iets anders gebruiken dan een vaste sequence/stappenplan voor de motoren ?
We zitten wat dat betreft nog in het draaiorgeltijdperk, en die bestaan al meer dan honderd jaar.
https://www.youtube.com/watch?v=AgcYIqwAG_k

Een Arduino kan geen mp3 inlezen (er bestaat wel code voor, maar dan ben je alleen maar bezig om de mp3 te ontleden).
Een Raspberry Pi kan wel een mp3 inlezen.

Om een robot te laten dansen op muziek (op elke willekeurige muziek) heb je waarschijnlijk heel wat AI (Artificial Intelligence) nodig, en een heel team van ervaren mensen en een enorm budget. Iets van tussen de 20 duizend en 1 miljoen.

Wanneer je kleine speelgoedmotoren kunt laten draaien, dan is dat hetzelfde als grote motoren laten draaien. Het verschil is de "motor driver", dat is de module of printplaat die de motoren aanstuurt.
Om te kijken welke "motor driver" geschikt is, hebben we alle gegevens van de motoren nodig, dus merk en type en de eventuele vertraging en de kracht die nodig is.

Zit je vast aan 24V voor de motoren ? Zijn die motoren al in de poppen ingebouwd ?

Berichten: 4064