Even voorstelen: Magic78

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 06 Feb 2013, 11:07
Woonplaats: Leiden

Even voorstelen: Magic78

Berichtdoor Magic78 » 06 Feb 2013, 11:22

Hallo allemaal,

Mijn naam is Martijn, 34 jaar en (alweer 16 jaar) werkzaam in de IT.

Een aantal maanden geleden kwam ik per toeval in aanraking met een Arduino. Mijn interesse was vrijwel meteen gewekt. Dus...de stoute schoenen aangetrokken en er meteen 1 aangeschaft. Eerst begonnen met een starterssetje maar al snel wilde ik meer dan dat er in het setje zit. Inmiddels weet ik redelijk waar ik mee bezig ben en krijg ik de meeste dingen zonder al te veel problemen voor elkaar.

Het laatste projectje waar ik, op dit moment, nog mee bezig ben is een aangepast Ikea lamp in de vorm van een hart voor mijn dochtertje van 6. Deze heb ik omgebouwd met 16 RGB leds, 6 schuifregisters en aansluiting voor een adapter. (moest low budget) Alle leds zijn dus individueel aan te sturen zodat er leuke effecten mee gemaakt kunnen worden. Verder bevat deze lamp een RF zendertje en ontvangertje zodat ik kan 'communiceren' met de lamp om zo vanaf afstand te zien of de lamp aan/uit staat, welk programma hij draait, etc. en een RTC zodat de lamp vanaf een bepaalde tijd in 'nachtstand' staat. (Anders blijft m'n dochter programma's kiezen en lijkt haar kamer net een discotheek als ze ligt te slapen.)

Ik kijk bijna elke dag wel even op het forum om te zien of er nog iets nieuws is en zal helpen waar ik dat, met mijn kennis, kan.

Groet,
Martijn
Eet nooit gele sneeuw!

Advertisement

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten