Arduino Galileo stopt

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Arduino Galileo stopt

Berichtdoor Koepel » 19 Jun 2017, 11:46

De Intel Galileo (een x86 soc in een Arduino jasje) stopt er mee : https://tweakers.net/nieuws/126101/intel-stopt-met-verkoop-iot-ontwikkelbordjes-galileo-edison-en-joule.html.
Gelukkig maar. Als in een bedrijf een manager roept dat ze nodig iets met "Arduino" moeten gaan doen, dan wil dat nog niet zeggen dat de gebruikers dat ook willen.

Het voordeel van Arduino is, dat er veel libraries zijn voor allerlei sensoren en allerlei trucs voor leuke projectjes.
Dus een paar processors is eigenlijk voldoende.

De ATmega328P en de ATmega32U4 zijn leuk, maar 32 bit zou eigenlijk vandaag de standaard moeten zijn.
Ik vind zelf de ARM M0+ wel een leuke processor.
De Teensy loopt voorop, en de ESP32 gaat met een vaartje de meeste Arduino boards voorbij.

Is het nog steeds nodig om een Arduino Uno te adviseren voor beginners ? Of misschien alleen de allergoedkoopste Uno clones adviseren, dan is het niet zo erg als hij stuk gaat of ongebruikt in een kast blijft liggen.

Adafruit (Tony D) probeert MicroPython/CircuitPython te promoten. Dat lijkt nog niet breed opgepakt te worden. Ik denk dat Adafruit hun tijd en energie beter kan besteden.

Het wachten is totdat bij Aliexpress Arduino-compatible boardjes van 5 euro met een M0+ processor verschijnen (en een open-source serial display, maar dat is weer iets anders :mrgreen: ).

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arduino Galileo stopt

Berichtdoor nicoverduin » 19 Jun 2017, 18:14

Onbekend maakt onbemind... dat die x86 het niet ging halen was te verwachten. Maar ook de netduino lijn hoor je ook weinig meer over. Stm heeft mooie arduino compatible bordjes. Inclusief arduino ondersteuning. Helaas nog geen 5 euro. En met de komst van de esp32 zie je steeds meer mensen daar naar kijken.
Overgins ik zou wel gelijk naar een m3 of m4 gaan:)
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten