USB B connector aansluiten

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 10
Geregistreerd: 12 Nov 2016, 15:27

USB B connector aansluiten

Berichtdoor pierrepasmans » 24 Feb 2017, 00:54

Ik wil een projectje van een USB B connector ( vrouwtje) voorzien om dan met een standaardsnoer aan de laptop te koppelen. Ik weet echter niet hoe ik de 4 pinnetjes aan moet sluiten, en ik vind er geen info over. Weet iemend de oplossing of waar ik het kan vinden??
Alvast bedankt.

Advertisement


Gebruikers-avatar
Berichten: 210
Geregistreerd: 03 Sep 2013, 10:03
Woonplaats: Katwijk ZH

Re: USB B connector aansluiten

Berichtdoor baco1978 » 24 Feb 2017, 01:07

Afbeelding

dit bedoel je?
Met vriendelijke groet Arjan

Berichten: 10
Geregistreerd: 12 Nov 2016, 15:27

Re: USB B connector aansluiten

Berichtdoor pierrepasmans » 24 Feb 2017, 11:46

bedankt voor de plaatjes met aansluitingen van de USB B connector.
mijn probleem is nu echter verschoven naar het volgende.
Ik gebruik bij mijn project een arduino pro mini.
ik wil graag communiceren met de seriele monitor.
waar moet ik nu de Data- en Data+ aansluiting van mijn USB B mee door verbinden.
Is dat de RX en TX ?? en zo ja, wie van beide komt dan op de RX en wie op de TX?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Pierre

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: USB B connector aansluiten

Berichtdoor Koepel » 24 Feb 2017, 13:35

Pak doos; doe doos open; werp Arduino Pro Mini in doos; doe doos dicht; koop Nano of Micro of Pro Micro; verder lezen is niet nodig :lol:

De USB heeft twee datalijnen, maar geen RX of TX. Daarom is er altijd een omzetting nodig naar een seriële poort. Daar is een chipje voor nodig. Dat chipje doet zich voor als een seriële poort op de USB bus. De computer herkent dat en denkt: "Hé, een seriële COM poort er bij".

Bij de Arduino Uno, Nano, Mega en andere boarden gebeurt die omzetting met een aparte chip.
Bij de Leonardo, Micro, Pro Micro, M0, zit die omzetting in de microcontroller zelf, dus in dezelfde chip waar je sketch in draait.

De Arduino Pro Mini bevat alleen de microcontroller, zonder omzetting van USB naar seriële COM poort. Je hebt dus een aparte module nodig die dat doet. Als je van plan bent om zo'n module te kopen voor 80 cent, dan is soms het 3.3V reset signaal te zwak om de Arduino te resetten of het DTR signaal ontbreekt helemaal :evil: Deze is dan weer veel te duur: https://www.sparkfun.com/products/12731. Dus koop dan meteen een Arduino board met USB aansluiting :D Een klein Arduino board is bijvoorbeeld de Nano of Micro of Pro Micro.

Ken je dit ;) http://xyproblem.info/

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten