klaagmuurtje

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

klaagmuurtje

Berichtdoor kweetniet » 12 Feb 2017, 01:23

hallo allemaal,

mag ik ff klagen? ff lekker schelden? ja? goed?
en dan geef ik jullie de schuld,...........is dat okee? goed? ja want ik moet toch iemand hebben om de schuld te geven!?
ja want ja als het mij niet lukt en wil zelf er niet van weten dat ik ergens een voor mij onbekende fout maakt dat hebben jullie het voor mij te onduidelijk gemaakt!
kijk, daar is fout nummer een(1) daar gaan jullie dus al de fout in! dus vind ik (niet onterecht) dat het toch jullie fout is!
en ga nu alsjeblieft niet schrijven ja maar ja zo lust ik er nog wel een paar bla bla blaaaa.......
want als je dat schrijft dan schuif je het wel HEEL ERG gemakkelijk van je af!
He,.....
en zeggen dat ik het niet begrijp omdat ik het niet snap ofwel te dom ben is vind ik helemaal zo flauw.
ja ja want daar komt het dan toch wel op neer dan?, of niet soms?
he en dan ruimdenkend schrijven er bestaan geen domme vragen maar dan achter af toch laten blijken dat ik te.......
ik vind het eerlijk gezecht allemaal nogal wat hoor! .....als je zo iets naderhand dan toch iemand knal hard zoiets zecht.
maar goed,..... laat ik dan maar diegene zijn met de meeste wijshijd en er niet op in gaan want daar komt allemaal ruzie van en.....
ik hoop gewoon dat jullie deze fout niet meer zullen maken want je kunt er bepaalde mensen mee kwetsen he! hee!!!
maar goed zand er over en laten we het maar snel vergeten...(gewoon niet meer doen!)
praten er niet meer over goed? .......ja?.......okee?
en og het valt wel mee hoor! het zakt alweer, ja!

mensen tot schrijvens!
;)
Rob.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: klaagmuurtje

Berichtdoor Koepel » 12 Feb 2017, 01:53

Er was eens een gebruiker op het arduinoforum.
Die vond de anderen maar een stelletje schorem.
Hij legde zijn ei.
En was daarna weer blij.
Maar zo'n lelijk openbaar bericht is toch geen porem ?

Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

Re: klaagmuurtje

Berichtdoor kweetniet » 12 Feb 2017, 12:16

hallo Koepel,
het lukte me weer eens niet of beter gezegd het lukte me voor de helft.
uit eindelijk ga ik aan nemen dat het me strakjes wel luk maar was gisteren in een half om half bui.
melig maar ook een beetje de pest er in, dus dacht ik schrijf het hier even van mij af en geef jullie de schuld ;)
wie jullie in dit geval zijn weet ik zelf nog niet eens dus voel je zeker niet aangesproken bij dit schrijven.
MAAR! maar maar, ik wil wel wat kwijt als het even mag?
in de spiegel kijkend ik ben qua software denk ik een van de grootste rampen die er op aarde rond loop!
dus dat realiseer ik mij maar al te goed, gaat het fout dan licht het aan Rob.(we blijven nuchter)

maar er is dus iets wat nu niet helemaal snap?
in de Arduino software heb je een bibliotheek en in die bibliotheek staan stukje software die allerlij censors en modules kunnen laten werken.
en er staat dan zoiets als #include <LiquidCrystal.h> of #include <rotary.h> en ook #include <EEPROM.h>
ik was nu bezig met de Arduino Nano en het DDS (AD9850) module.
en ik had zelf al zo iets van O OWwww daar gaan we weer!
software Verifiëren en jawel hoor het gaat fout.
en waar gaat het dan om, het gaat om een niet aanwezig zijnde software die ge include moet zijn.
en na weer met mijn neefje aan het rommelen zijn geweest (want dit zou mij nooit fatsoenlijk lukken) werkt het......meestal!!!
maar nee deze keer lukt het dus niet.
maar daar gaat het eigenlijk ook nog even niet om, nog even terug.
wat ik niet begrijp is als je de software bijvoorbeeld #include <rotary.h>
en je doet dan die software toevoegen dan moet die andere rotary software er af gegooid worden anders loopt het fout.
maar als je de volgende keer weer met een ander project bezig bent heb je weer een of die andere rotary software nodig.
hadden ze die andere rotary dan niet anders kunnen noemen? zoiets als #include <rotarydds.h> zodat je die andere rotary niet hoeft weg te gooien?

maar goed dit bedacht ik mij tijdens het software gerommel (en ja het lukte mij/ons niet)
welke het bij mij wel doet is deze: http://nr8o.dhlpilotcentral.com/?p=83
maar ik wou het mijzelf simpel houden en dacht wil alleen de rotary er alleen nog maar bij om de frequentie te veranderen.
(geen LCD om dat ik een frequentiemeter er achter wou zetten los dus)
ik moet dus nog even in gevecht om het getik hier even af te ronden tot zo ver.

vriendelijke groetjes uit omg. rotterdam!
ps zullen we voortaan de kers of verlengen of verschuiven? ;)
VrGr Rob.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: klaagmuurtje

Berichtdoor shooter » 12 Feb 2017, 13:01

Ik neem de schuld wel op me, heb brede schouders, maar ben ook net zo dom als jou, want ik snap nu helemaal niet wat je probleem is.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

Re: klaagmuurtje

Berichtdoor kweetniet » 12 Feb 2017, 14:39

Hallo Shooter,
wel te verstaan ik vind niemand dom en een probleem heb ik niet heel echt.
(alles komt goed tis gewoon een kwestie van tijd zoals altijd bij mij) het lukt alleen ff nog niet.
en neem de tekst wel met een korel zout hoor het was maar een....noem het grapje.
niemand heeft schuld en als het mij niet lukt is het mijn ijgenste schuld.
mijn probleem is dus dat het me even niet lukt maar dat komt wel goed denk/hoop ik.

VrGr Rob.

Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

Re: klaagmuurtje

Berichtdoor kweetniet » 12 Feb 2017, 23:55

halve dag bezig geweest en het is mij nog niet gelukt, geeft niet heb nog wel wat gedult.
dat inporteren van software hoe doen jullie dit?
ik klik: schets dan: bibliotheek gebruiken dan: .ZIP bibliotheek toevoegen en meestal gaat/lukt dit niet waarschijnlijk omdat het dan geen ZIP is.
hoe doen jullie het dan als het kan Jip&Janneke taal?
meestal geeft ie ook een fout aan met oa een van deze teksten:
#include <LiquidCrystal.h> of #include <rotary.h>

VrGr Rob.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: klaagmuurtje

Berichtdoor shooter » 13 Feb 2017, 12:30

alles wat je niet zelf hebt geschreven, is moeilijk te begrijpen, en voor sommige dingen heb je nog geluk nodig ook.
Een library importeren gaat : als de lib een goede versie is, de lib werkt, de documentatie goed is, en de gebruiker jij dus ook nog eens weet wat er allemaal mee kan, en hoe deze te installeren.


Een lib is echt niks anders als een reeks van functies die je importeert in jouw programma, omdat je gewoon te weinig kennis of te lui bent om het zelf te schrijven.

Maar ach ik gebruik ze veel, want waarom zou ik het wiel uitvinden, alles in de arduino wereld bestaat al.

Oja ik maak veelal een aparte dir aan voor een project waarin alle libs en docs staan voor dat project. Dat is niet altijd slim, als er versies zijn van iets, maar is handig als je zoveel libs en docs hebt.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

Re: klaagmuurtje

Berichtdoor kweetniet » 13 Feb 2017, 17:22

dankjewel Shooter voor jou antwoord maar als je het niet erg vind vraag ik even door?
jij zet die: #include <LiquidCrystal.h> of #include <rotary.h> dus in een aparte map.
maar dan?
want bij mij gaat het vaak al mis zoals ik het doe.
schets dan: bibliotheek gebruiken dan: .ZIP bibliotheek toevoegen
want het is dan vaak een map in een map en dan pas .ZIP
kun je het ook op een andere manier doen? (hou het J&J A.U.B.?)

VrGr Rob.

Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

Re: klaagmuurtje

Berichtdoor kweetniet » 13 Feb 2017, 20:55

heb vanavond allerlij dingetjes getest,
andere software een andere Arduino Nano en ook een andere DDS enz...
maar nog steeds niks helaas!
andere keer weer verder.

VrGr Rob.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: klaagmuurtje

Berichtdoor shooter » 13 Feb 2017, 21:01

ja libraries moeten elk in een aparte directory, met dezelfde naam als de library staan, daar mogen wel de examples en zo bijstaan hoor.
dus bijvoorbeeld arduino\libraries\rotary\rotary.h
zoek maar eens in je documenten daar staat een aruino directory in
en daaronder staan een hele hoop directories met allerlei bestanden, ook voorbeelden en documentatie.

dat unzippen doe ik altijd zelf dan zie ik tenminste wat er gebeurt.
paul deelen
shooter@home.nl

Volgende

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten