een misschien hoop ik goeie LAPTOP TIP!

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

een misschien hoop ik goeie LAPTOP TIP!

Berichtdoor kweetniet » 23 Jan 2017, 13:35

:idea:
:arrow: LAPTOP niet stuk!!!
ik heb hier twee laptops onder het stof liggen mijn neefje zij laat mij er eens naar kijken en dus.......
hij kwam terug met hij doet het gewoon en eigenlijk ook best goed!
dus ik dacht das mooi meegenomen maar tijdens weer het gebruik kapte de laptop er weer mee.
ik dacht weer die waardeloze accu (ik had al eens online gekeken om een nieuwe accu te kopen)
maar vertrouwde de voeding en ook de laptop zelf eigenlijk niet meer en dus zodoende in de hoek gegooid.
nu dacht ik zal de voeding eens doormeten, en dus zo kwam ik er achter dat die voeding stuk was.
heel toevallig sprak ik er over met iemand die in dat spul zit en die vertelde dat het vaker gebeurde -
laptops worden in de hoek gegooid of zelfs weg gegooid terwijl er nog niet eens zo veel mee aan de hand is!
dus heb je dat oude beestje nog ergens liggen? meet dan even de boel goed door!
wie weet koop je OF een andere accu, OF koop je een voeding voor niet al te veel op het internet en gaat dat kreng weer lekker draaien!

ik hoop dat jullie er wat aan hebben (en anders, niet geschoten.........) succes er mee!
VrGr Rob.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: een misschien hoop ik goeie LAPTOP TIP!

Berichtdoor Koepel » 23 Jan 2017, 14:26

In mijn omgeving is de adapter het eerste dat stuk gaat (of het stekkertje er van), de harde schijf komt als tweede, en de accu pas als derde.

Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

Re: een misschien hoop ik goeie LAPTOP TIP!

Berichtdoor kweetniet » 25 Jan 2017, 21:10

Hallo Koepel,

ik ben hier momenteel met allerlei bezig,(even niet met Arduino en CW)maar met PC laptop en ook Raspberry pi maar terug over die laptop.
ik vond het achter af eigenlijk een beetje stom van mijzelf ik had nog niets nagemeten.
maar kan mijzelf voorstellen dat de minder technische mens helemaal niets meet en zon ding op gegeven moment opzij legt en een nieuwe koopt.
en inderdaad een breuk in het draad of vlak achter de stekker de trek ontlasting heb ik (bij andere apparaatjes) ook meer meegemaakt.

vind trouwens de Raspberry pi best pittig! maar dat komt natuurlijk ook omdat ik een software NOOB ben!
Arduino ging mij nog altijd het smakelijkste af en ben er nog zeker niet klaar mee.

de laptop die stuk was daar staat trouwens ook Linux mint en Ubuntu op. (er mee experimenteren en uitproberen)

Vriendelijke groetjes van hier Koepel!
Rob.

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: een misschien hoop ik goeie LAPTOP TIP!

Berichtdoor Koepel » 26 Jan 2017, 23:42

Ik gebruik Ubuntu met de Mate desktop. Dat is net zo eenvoudig als Linux Mint, maar wel met de snelle updates van Ubuntu.
Het instellen van printers en scanners blijft in linux helaas altijd een probleem, maar het gebruiksgemak en de privacy is in linux minstens net zo goed als Windows 10. Ik moest deze week Windows 10 gebruiken (http://arduinoforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=2322), maar als ik daarna weer linux opstart, dan slaak ik een zucht van verlichting :D

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten