Voorstellen

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 163
Geregistreerd: 15 Dec 2012, 21:02
Woonplaats: Delfzijl

Voorstellen

Berichtdoor FPCUser » 26 Dec 2012, 11:45

Hallo,

Ik wou me als nieuwe gebruiker van dit forum even voorstellen.
Ben een complete leek op het gebied van de Arduino familie, en van het programmeren hiervan in de taal C (ben opgevoed met Pascal).
Maar omdat de VUT steeds dichterbij komt en ik in het grijze verleden wel eens printjes gemaakt heb leek het mij leuk de draad weer op te pakken.
Daarom een experimenteersetje met een UNO aangeschaft en wat 'projecten' gebouwd en geprobeerd niet alleen het hoe, maar ook het waarom te snappen.

Omdat ik in m'n dagelijks werk omga met spanningen van 220 kV en 30 kV, en daarbij stromen afgeschakeld worden van 2500 A, is het besef dat de UNO slechts 40 mA per uitgang kan leveren wel een omschakeling. Maar het is wel leuk!

En waarom juist dit forum? Heb eens rustig rondgekeken en de antwoorden op de diverse vragen bekeken. En daarbij ben ik gelukkig niet het antwoord 'RTFM' tegengekomen. Integendeel, heel uitgebreid wordt er uitleg gegeven hoe bitjes verschoven worden, hoe de interrupt ingangen werken e.d. Daarom denk ik me ook niet te schamen om hier een vraag te stellen die voor de meeste Arduino gebruikers te simpel voor woorden is.
Hierbij wil ik dus een compliment maken aan de gebruikers op dit forum!

Het volgende bericht zal daarom vast en zeker een vraag zijn, verwacht echter geen vlammende reactie op reacties van mij. Dankzij een bloedpropje komen de letters van de woorden weleens in een andere volgorde dan ik bedacht had en daarom gaan de berichten eerst door de spelling controle.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Voorstellen

Berichtdoor pjh » 26 Dec 2012, 12:20

Sinds maart dit jaar zit ik zelf op dit forum. Het is een relatief nieuw forum, met navenant verkeer op de site. Daarom denk ik dat het belangrijk is niet te lang te wachten met een antwoord te geven (indien je die hebt natuurlijk), omdat anders mensen het na de eerste kennismaking laten liggen. Staat er zo'n vraag een paar weken open.
Jouw achtergrond in Electronica zal zeker van pas komen. Wees dus lekker voortvarend in je tips en advies aan anderen. Ikzelf ben wel wat oververtegenwoordigd op het forum, door het scrutineus Toepassen van deze 'regel'. Maar ik laat me graag door anderen passeren.

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten