Dupont headers en de SN-28B krimptang

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 40
Geregistreerd: 19 Mei 2016, 15:37

Dupont headers en de SN-28B krimptang

Berichtdoor cuhka » 11 Nov 2016, 17:14

Heeft iemand voor mij de gouden tip? Ik heb ondertussen een halve strip aan (female) Dupont headers erdoor 'gekrompen', en er is er nog niet één goed. Op YouTube ziet het er allemaal makkelijk uit, maar behalve dat die kleine dingetjes er de hele tijd uit vallen krijg ik ze niet goed. De male leek iets makkelijker te gaan, en de female zijn allemaal plat. En ondertussen heb ik kramp in mijn armen....

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Dupont headers en de SN-28B krimptang

Berichtdoor Koepel » 11 Nov 2016, 18:48

Hier staan een paar duidelijke foto's : http://www.hobbytronics.co.uk/crimp-tool-sn28b
Zowel de krimptang als de metalen pinnetjes moeten van goede kwaliteit zijn en de draad hoort op de juiste lengte gestript te zijn.
De pin voor het stekker-gedeelte steekt buiten de krimptang. Dus ik begrijp niet hoe je de female plat krijgt.

Ik heb mijn tamiya stekkers met zomaar een willekeurige tang gedaan. Die zijn gelukkig een stuk groter dan de Dupont pinnetjes. Voor de zekerheid heb ik toch nog maar het uiteinde van de koperdraad aan het metaal van het pinnetje gesoldeerd :roll: Ik merk een groot verschil tussen de verschillende soorten pinnetjes. Sommige stekkers worden zelfs warm (er gaat 1 tot 2A door heen).

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Dupont headers en de SN-28B krimptang

Berichtdoor nicoverduin » 11 Nov 2016, 21:05

cuhka schreef:Heeft iemand voor mij de gouden tip? Ik heb ondertussen een halve strip aan (female) Dupont headers erdoor 'gekrompen', en er is er nog niet één goed. Op YouTube ziet het er allemaal makkelijk uit, maar behalve dat die kleine dingetjes er de hele tijd uit vallen krijg ik ze niet goed. De male leek iets makkelijker te gaan, en de female zijn allemaal plat. En ondertussen heb ik kramp in mijn armen....

Iemand zoeken met hele kleine handen. :mrgreen: :mrgreen: Blijft altijd wel wat priegelwerk.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Dupont headers en de SN-28B krimptang

Berichtdoor shooter » 12 Nov 2016, 23:32

als ze plat zijn zit de pin niet goed in de tang.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten