Even voorstellen.

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 3
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 10:30

Even voorstellen.

Berichtdoor avr » 07 Nov 2016, 11:33

Hallo,

Ik ben al geruime tijd met computers bezig, waarvan de laatste 15 jaar met microcontrollers. Ooit begonnen met de 80C535 en later via Bascom overgestapt op de avr. Bascom is nu verleden tijd. Ooit met enkele kinderen wat knipperlichtjes gemaakt op een ATmega88 en ATtiny2313.

Voornaamste hobbies, analoge modelbaan en heb op een spoor 1m (1:32) een lok rijdend gekregen met een ATmega88 met infrarood afstandsbediening. Later overgeschakeld op modelspoor via het Fremo-systeem. Vooral kinderen zijn hierin geïnteresseerd omdat men dan thuis modules kan bouwen. De Arduino kan hierbij goede diensten bewijzen.

Ben vooral geïnteresseerd in Bluetooth via de seriele poort. Via Adblock shakel ik de advertenties uit omdat mijn interesse uitgaat naar de Arduino en zeker niet naar advertenties van Coolblue of Bol.com.

Suc6 met de hobby

avr

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor shooter » 07 Nov 2016, 17:51

bluetooth, lijkt veel op infrarood. wellicht is wifi interessant want dat kan met een telefoon.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 3
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 10:30

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor avr » 08 Nov 2016, 10:02

shooter schreef:bluetooth, lijkt veel op infrarood. wellicht is wifi interessant want dat kan met een telefoon.


Precies en dat wil ik voorkomen, het spul moet simpel blijven. Je moet dan ook nog software voor de telefoon schrijven. Voor kinderen ondoenlijk.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor shooter » 08 Nov 2016, 20:56

esp heeft zelfs radio aan boord, en een zender bouwen is ook erg simpel, de afstand is beperkt, maar dat is hier geen probleem.
maar het kan ook met een shieldje, of een los bordje.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten