Font en image op een display

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Aug 2016, 09:36

Font en image op een display

Berichtdoor Yoepie » 10 Aug 2016, 10:21

Hallo,

Zit met een probleempje, ik doe zelf niets met Arduino. Ik heb het ook niet en heb ook geen tijd om dit uit te zoeken.
Nu heb ik een windows programma gemaakt waar bij je fonts en images kan tekenen, omzetten naar code en deze in je project kan toevoegen. Het programma ondersteunt Proton, SwordFish, Microelektronic, arduino mfGFX library en Arduino UTFT library.
Van Proton, SwordFish en Microelektronic deze werken op een nummeric, grafisch, Oled en TFT display. Maar van Arduino weet ik niets.
De code komt overeen met het origineel maar heb geen idee verder in real live.
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om dit voor mij te kunnen testen.
Uiteraard staat hier tegen over dat je een registratie krijgt van het programma.

Zoals ik al zei ik weet niets van Arduino, ik heb nu support voor de mfGFX en UTFT library. Volgens mij na wat research zijn dit de meest
bekende of ....

Op [url]matrixxl.com[/url] vind je het programma.

Frank

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Font en image op een display

Berichtdoor shooter » 10 Aug 2016, 11:18

ja mooi ding zeg, ik heb wel displays liggen hoor, net als nico en vele andere trouwens.
de export ziet er strak uit, en is goed te gebruiken in een arduino achtig ding.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Font en image op een display

Berichtdoor nicoverduin » 10 Aug 2016, 11:27

Ik doe vrijwel niets meer met die gewone TFT's.... Ik werk eigenlijk alleen nog met Nextion.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Aug 2016, 09:36

Re: Font en image op een display

Berichtdoor Yoepie » 10 Aug 2016, 11:43

shooter schreef:ja mooi ding zeg, ik heb wel displays liggen hoor, net als nico en vele andere trouwens.
de export ziet er strak uit, en is goed te gebruiken in een arduino achtig ding.


Hi Paul,

Het gaat mij om als alle 4 type displays (nummeric, Oled, Grafisch en TFT) werken met de gegenereerde code of dat ik wijzigingen moet maken. Het gaat mij er niet om dat er 40 TFT displays mee getest word. Er word immers maar een code gegenereerd.

Frank

Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Aug 2016, 09:36

Re: Font en image op een display

Berichtdoor Yoepie » 10 Aug 2016, 12:49

nicoverduin schreef:Ik doe vrijwel niets meer met die gewone TFT's.... Ik werk eigenlijk alleen nog met Nextion.


Lijkt me zo zaai met die Nextion, zat net door de handleiding te bladeren. Ik kom nog van de stempel alles zelf maken, maar ja het is bij mij ook een hobby en hoef er geen boterham mee te verdienen.
Maar zat wel even te bladeren door het hoofdstuk font, heb je niet meer keuzes dan wat er in zit en de systeem fonts?

Frank

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Font en image op een display

Berichtdoor nicoverduin » 10 Aug 2016, 22:12

Er zit een font generator in waardoor je zo ongeveer elke font die op de PC zit om kan zetten. Dus hoeveel fonts wil je hebben.... Tja en alles zelf maken heb ik jaren geleden afgeleerd.... En door gebruik te kunnen maken van een zelfstandige besturing scherm heb ik meer ruimte in de Arduino en kan ik mij concentreren op het ontwikkelen van oplossingen. Als je een app maakt voor Android of IOS ga je toch ook niet meer de low level calls maken (als je het al kan) naar de verschillende systeem componenten? Daar maak je ook gebruik van de API's (Doe je met die TFT's op de Arduino in feite ook).
En gelukkig hoef ik er ook geen boterham meer mee te verdienen :) Over 3 weken ga ik met pre-pensioen..... yeah... Dan is elke klus gewoon een bonus :mrgreen:
Maar ik heb dus duidelijk een andere kijk op oplossingsgericht ontwikkelen :mrgreen:
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Aug 2016, 09:36

Re: Font en image op een display

Berichtdoor Yoepie » 11 Aug 2016, 09:28

nicoverduin schreef:Er zit een font generator in waardoor je zo ongeveer elke font die op de PC zit om kan zetten. Dus hoeveel fonts wil je hebben.... Tja en alles zelf maken heb ik jaren geleden afgeleerd.... En door gebruik te kunnen maken van een zelfstandige besturing scherm heb ik meer ruimte in de Arduino en kan ik mij concentreren op het ontwikkelen van oplossingen. Als je een app maakt voor Android of IOS ga je toch ook niet meer de low level calls maken (als je het al kan) naar de verschillende systeem componenten? Daar maak je ook gebruik van de API's (Doe je met die TFT's op de Arduino in feite ook).
En gelukkig hoef ik er ook geen boterham meer mee te verdienen :) Over 3 weken ga ik met pre-pensioen..... yeah... Dan is elke klus gewoon een bonus :mrgreen:
Maar ik heb dus duidelijk een andere kijk op oplossingsgericht ontwikkelen :mrgreen:


Me programma kan ook elk font aan, maar er zitten ook auteursrechten op de fonts, het gros word dan erg klein.
Elke taal en toepassing heeft zijn charme, en dat is ook met die chippies. Het is maar wat je er mee kan en er mee wilt bereiken.
Waarom zou je niet aan de low level calls komen, de low level calls van de compiler naar bv i2c bus. Tja daar doe je niets mee maar als ik
een timekeeper, ds3231 heb over i2c dan zal ik toch echt een library moeten maken om het ic te laten werken als een ander het niet geschreven heeft en als ik er mee kan werken en hoe het geschreven is, dat ik geen extra bagage in me chippie heb. Ruimte is schaars!

Met de toepassing die waarschijnlijk jij gebruikt is alles gemaakt en wat er niet is word door het bedrijf gemaakt om ze positie op de markt
te behouden. Het komt er gewoon op neer tussen software en hardware ontwikkelaars en alles wat er tussen zit. Is het aanwezig of moet het nog geschreven worden. En dat heb je ook met Android of IOS alles wat in die apparaten zit is vast gelegd. je hoeft alleen maar een
call te maken om het te laten werken. komt er een nieuw type op de markt wordt de software aangepast.

Jaren geleden heb ik een webshop geschreven, waarbij de gebruiker never nooit in de code hoefde te rommelen. Alles werd menu gestuurd
dus niet alleen maar contentmanagement. Je selecteerde een lay-out, waar je kaders wou hebben en wat je in de kaders wou hebben, tekst plaatjes, links etc. Alles paste zich aan aan je layout. Helaas is dit nooit wat geworden (te vroeg), maar wat zie ik de laatste tijd
steeds meer opduiken, module bouw.

Bofkont, ik moet nog 16 jaar mee voor ik mag afzwaaien!

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Font en image op een display

Berichtdoor nicoverduin » 11 Aug 2016, 13:23

Yoepie schreef:Ruimte is schaars!
Vandaar dat ik gekozen heb voor een zelfstandig werkende HMI. Alle TFT en touch rompslomp blijft buiten mijn sketch. Met een relatief eenvoudige interface.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten