Weet niet waar ik het juist moet posten

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Weet niet waar ik het juist moet posten

Berichtdoor shooter » 01 Jun 2016, 11:42

alleen al om al dat spul te bergen heb ik een huis nodig, tjonge zeker een kasteel?
ik kom wel een keer koffie(chocomel) drinken, samen met de vrouw

een beetje afhankelijk van de situatie natuurlijk, kun je kiezen om op elke plaats een radiolink(wifi) te zetten waarmee je zowel centraal als via je telefoon kunt bedienen. (hiertoe komt bij elke schakelaar een besturing (met twee relais en een arduino met radio) omdat de prijs van een dergelijk setje vrij laag is een goede optie.

verder is klikaanklikuit natuurlijk mogelijk. of een combinatie.

de andere mogelijkheid is naar elke schakelaar een 5 aderig kabeltje te leggen (als je dat apart afzekert mag dat met 0.5 mm2) waarin natuurlijk de normale spanning, maar ook twee schakedraden die op de schakelaar gezet worden.
ergens (boven plafond of centraal kan dan een besturing komen) deze optie is wat simpeler, maar betekent bekabeling (meestal gaat dat niet maar bij u dus wel.
het voordeel is dan dat je centraal alles manueel kunt bedienen. zelfs ongeacht wat de stand is van de schakelaar.
omdat je zoveel kabel trekt, zou ik bijna zeggen, maak veel bedrading centraal, vooral de lichtpunten en schakelwandcontactdozen naar een of meerdere centraalpunten, dan kun je ze bedienen vanuit de telefoon. want zoals je de blinden wilt automatiseren kun je het hele huis doen.

als je 300 meter utp kabel hebt zul je wel een goede hub moeten hebben die voldoende stroom kan leveren op de verschillende kabels.

als je kiest voor automatisering via ethernet shields, zou ik zeker kiezen voor 2 sets utp (1 met 6 ofwel 1 Gbit) en een andere die 100Mbit doet voor de langzamere kaarten zoals de shields hebben)
paul deelen
shooter@home.nl

Advertisement

Vorige

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten