Voorstellen

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 5
Geregistreerd: 20 Dec 2015, 02:04
Woonplaats: 080

Voorstellen

Berichtdoor Patt » 20 Dec 2015, 02:20

Hoi allemaal,

Ik ben Patt (48) herintreder in de elektronica, jaartje of 20 eruit geweest en weer begonnen er is veel veranderd in positieve en negatieve zin.
De arduino is een leuk ding om weer wat dingen op te frissen, na gelang je bezig bent vallen de kwartjes weer en wordt er steeds weer iets makkelijker en duidelijker.
Wat wel jammer is dat de elektronica onderdelen steeds moeilijker te verkrijgen zijn, de zaken in de stad zijn gestopt of failliet etc. via internet zit je vaak weer met absurde verzendkosten of een minimale staffel.
Bij Ali bestellen is een optie mits je weet wat je over 3 weken nodig hebt en zin hebt om 25 pakjes te openen, wel leuk als je kleine kinderen hebt :D .
De reden dat ik me hier aangemeld heb is dat ik hier wat kan leren en misschien anderen wat kan leren, nee heb je ja en kan je krijgen en samen komen we ver.

Advertisement

Berichten: 97
Geregistreerd: 05 Nov 2014, 22:04

Re: Voorstellen

Berichtdoor MarcelK » 20 Dec 2015, 12:15

Patt schreef:Hoi allemaal,

Ik ben Patt (48) herintreder in de elektronica, jaartje of 20 eruit geweest en weer begonnen er is veel veranderd in positieve en negatieve zin.
De arduino is een leuk ding om weer wat dingen op te frissen, na gelang je bezig bent vallen de kwartjes weer en wordt er steeds weer iets makkelijker en duidelijker.
Wat wel jammer is dat de elektronica onderdelen steeds moeilijker te verkrijgen zijn, de zaken in de stad zijn gestopt of failliet etc. via internet zit je vaak weer met absurde verzendkosten of een minimale staffel.
Bij Ali bestellen is een optie mits je weet wat je over 3 weken nodig hebt en zin hebt om 25 pakjes te openen, wel leuk als je kleine kinderen hebt :D .
De reden dat ik me hier aangemeld heb is dat ik hier wat kan leren en misschien anderen wat kan leren, nee heb je ja en kan je krijgen en samen komen we ver.


Welkom, inderdaad, onderdelen zijn steeds moeilijker te verkrijgen, ook al afhankelijk welke regio je woont.
Toch zijn er nog wel nederlandse webshops die redelijk gangbare onderdelen voor het arduino-wereldje op voorraad hebben met lage verzendkosten.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Voorstellen

Berichtdoor nicoverduin » 20 Dec 2015, 12:18

Patt
Welkom. Het klopt dat er bijna geen "struin" winkels meer zijn. En tja daar hebben we allemaal aan meegewerkt :). Dickbest.nl heeft veel componenten en redelijke prijzen voor de verzending.
Wat ali betreft is het meer een kwestie van geduld hebben :) je leert de projecten meer uit te smeren over de tijd.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 5
Geregistreerd: 20 Dec 2015, 02:04
Woonplaats: 080

Re: Voorstellen

Berichtdoor Patt » 20 Dec 2015, 15:48

nicoverduin schreef:Patt
Welkom. Het klopt dat er bijna geen "struin" winkels meer zijn. En tja daar hebben we allemaal aan meegewerkt :). Dickbest.nl heeft veel componenten en redelijke prijzen voor de verzending.
Wat ali betreft is het meer een kwestie van geduld hebben :) je leert de projecten meer uit te smeren over de tijd.


Ik denk niet dat we bewust de echte winkels de nek omgedraaid hebben, ik denk dat veel winkeliers daar ook voor een deel aan hebben meegewerkt.
Als ik zie dat een weerstandje bij de lokale onderdelen juwelier 15 cent kost en een ledje 75cent en al het andere moet besteld worden wat 3 tot 4 dagen duurt, hij heeft niet veel voorraad meer want het wordt toch niet meer verkocht.
Dus deze zaak zal ook wel ter zielen gaan gezien zijn standpunt.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Voorstellen

Berichtdoor shooter » 20 Dec 2015, 17:00

ik rij wel vaker naar boris in waalwijk, geen arduino, maar wel genoeg nieuw om de vergeten dingen te halen.
en met die arduino, is het aantal onderdelen sterk verminderd. een arduino, en twee transistoren maak je al een versterker. ipv een emmer vol.

voor mij was het ook erg omdenken, ipv een emmer, een zwart dingetje en programmeren, maar eenmaal begonnen zie je wel dat het erg snel gaat.
en zet een wekker, want het is snel verslavend.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 118
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 11:54
Woonplaats: Castricum

Re: Voorstellen

Berichtdoor FonzieBonzo » 20 Dec 2015, 17:57

Welkom Patt !

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten