Is dit mogelijk met Arduino? Arduino Dummy

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 Nov 2015, 13:05

Is dit mogelijk met Arduino? Arduino Dummy

Berichtdoor Jimbo » 06 Nov 2015, 15:13

Hoi Allemaal,

Als Arduino Dummy vroeg ik mij af of het mogelijk was om bestaande 230Volt led (RGBW+wifi) spots met bewegingsmelder met lichtsterktesensor meer te "Arduinen" tot het volgende?

Wanneer de sensor aangesproken wordt wil ik de led spots op een bepaalde tijd(en) minder dan 100% laten branden. De wifi app beschikt helaas niet over een tijdsgestuurde dim actie.

In de toekomst zal het netwerk worden uitgebreid met eenUTP switch/accespoints/NAS, wellicht kan ik hier in de toekomst ook wat mee? Een starterskit zal geen overbodige luxe zijn als het deze potenties heeft voor mij als dummy natuurlijk....

Maar eerst bezinnen voor ge gaat beginnen,

Jimbo

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Is dit mogelijk met Arduino? Arduino Dummy

Berichtdoor shooter » 07 Nov 2015, 17:52

ja tuurlijk kan dat, je kunt de lamp die je nu hebt met wifi aansturen, of een nieuwe maken helemaal met de arduino sturen,
en afhankelijk van de lamop kun je ook nog terugmelding doen vanaf de lamp naar je arduino.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 06 Nov 2015, 13:05

Re: Is dit mogelijk met Arduino? Arduino Dummy

Berichtdoor Jimbo » 09 Nov 2015, 09:57

Bedankt Paul,

Naast een starterset met een Arduino one en een wifi-shield, wat voor hardware zou je nog meer nodig zijn dan kan ik dat gelijk meebestellen zeg maar.

Zal ff tijd kosten om dit arduino te doorgronden maar ik heb de tijd, is altijd goedkoper dan de kantklare opties!!! En wie weet kan ik de arduinos ook in de wagentjes ed van de kids tijdens de jaarlijkse optocht inzetten voor special effects :mrgreen:

Mvgr,

Jimi-Lee

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten