Voorstellen

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 5
Geregistreerd: 02 Sep 2015, 11:02
Woonplaats: Schiedam

Voorstellen

Berichtdoor Elmar » 03 Sep 2015, 21:29

Als eerste even voorstellen.

Ooit (lang geleden) op school al wat met elektronica gedaan (LTS Elektro / MTS Elektronica), daarna er een paar jaar mee gewerkt en toen de overstap gemaakt naar de ICT.
Ik liep al een tijdje met idee om ook eens wat met microprocessoren te gaan doen, uiteindelijk een starterkit gekocht en met de projectjes in het boek begonnen. Het is leuk te zien dat met wat regels code en een paar LED's je al leuke dingen kan doen. Daar kwamen 'vroeger' heel wat onderdelen aan te pas om dat voor elkaar te krijgen ;) .

Lees hier al weer een tijdje mee en nu dus een account gemaakt om ook eens wat vragen te kunnen stellen.
Ik heb wel wat projectjes in mijn hoofd maar voorlopig gewoon nog een beetje spelen.

Elmar

Advertisement

Berichten: 32
Geregistreerd: 22 Apr 2015, 16:17

Re: Voorstellen

Berichtdoor dizzl » 04 Sep 2015, 07:17

Welkom erbij, Elmar ik kijk uit naar je projectjes.

Berichten: 5
Geregistreerd: 02 Sep 2015, 11:02
Woonplaats: Schiedam

Re: Voorstellen

Berichtdoor Elmar » 06 Sep 2015, 22:07

Goede avond,

om een beetje gevoel te krijgen, en om wat te spelen te hebben na wat projectjes uit het boek van de starter kit, ben ik een verkeerslicht aan het maken.
Een licht voor auto's en een voor de voetgangers met een drukknop om ze over te laten steken, probeer alles zonder delay's in elkaar te knutselen. Gewoon om een beetje bezig te zijn met de materie.
Zodra ik gelukkig genoeg ben met de code zet ik het hier wel neer voor wat advies wat ik beter had kunnen doen, nu nog even aan het sleutelen aan het knipperen van het voetgangers licht voordat het weer op rood gaat.

Daarna heb ik een idee voor mijn zonneboiler. Nu hangt er beneden in de woonkamer een simpel thermometertje die aangeeft wat de watertemperatuur in de boiler is (temperatuur van de uitgaande leiding). Dat moet worden uitgebreid naar een display dat aangeeft wat de temperatuur is, of de boiler aan het opwarmen is en uit welke bron mijn warm water komt (Boiler, CV of beide). Dat alles aangestuurd met wat temperatuur sensoren op de verschillende plekken.
Tweede idee dat ik nog heb is een verlichtings (LED) regeling voor een (klein) aquarium. Compleet met zonsopkomst en een klein maan lampje. Nu is het gewoon een simpele timer die de witte LED verlichting aan en uit schakeld.

Dus genoeg om de winter door te komen.

Elmar

Berichten: 32
Geregistreerd: 22 Apr 2015, 16:17

Re: Voorstellen

Berichtdoor dizzl » 07 Sep 2015, 20:59

sounds like fun!

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten