Hoeveel Coulomb passen er in een ego?

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Hoeveel Coulomb passen er in een ego?

Berichtdoor pjh » 07 Jul 2015, 19:49

In 2012 begon in met 'de Arduino' om de controle te ervaren die ik onder mensen zo mis. Was toen veel vaker op dit forum. Recent is de diagnose ADHD bij mij gesteld. 99% van de bevolking is beter in concentratie dan ik. Iedereen kan beter stilzitten.
Met zo'n Arduino kom ik blijkbaar in een hyperfocus die een aangenaam alternatief vormt voor de kakofonie die een teveel aan impulsen met zich meebrengt. Vierenveertig ben ik. Gestopt als Cardioloog. Ik kon niet stilzitten als er niemand een hartaanval kreeg of zo. Beetje raar.

Hoe het ook is. De elektronen zijn blijven plakken en ik heb mijn chaos en dyslectie nu maar geaccepteerd. Het heeft me alleen een kast vol modules, motors, ledjes en tools als een 3d printer, een bescheiden 2D snijder, quadcopters van groot naar klein, treinen en veel meer goodies voor boys opgeleverd. En tijd heb ik ook. En heel veel ruimte.
En 3 dochters....

Daarom heb ik wat jongens uit de buurt en klas van mijn oudste, mijn gehele verzameling en mogelijkheden gegeven. Mits ze ervan leren en zelfstandigheid laten groeien. Dus geen plan. Geen club. Niks. Alleen: ja hoor, je mag alles pakken.

Soort sociaal experiment. Ik wil ze ook een beetje leren programmeren wanneer ze er voor openstaan. Ik heb een website gemaakt voor ze, die ik vooral zelf vul met alles dat me leuk lijkt. De naam is van hun. Maar verder geen plan, geen doel, alleen lekker maken en verder helpen als ze een goede vraag formuleren.

==> http://www.doemaar.info

Het loopt nu nog geen 2 weken, maar ik zal daar op kinderniveau de lat hoog leggen (met spelfouten ) :D

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Hoeveel Coulomb passen er in een ego?

Berichtdoor shooter » 07 Jul 2015, 22:52

samengevat: lang geleerd, goede baan, en toch kun je niet tot rust komen, vooral niet als er gepraat word.
en wat ben je nu van plan?

ik heb geen ADHD, alleen mijn denken gaat veel sneller als wat ik kan communiceren, of maken.

zoek eens naar een groep djog.nl dat lijkt mij naast hackerspace en fablab een betere plaats voor je talent en je spullen.
dan ben je ook zeker van je doelgroep.
de rest doe ik wel prive
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten