Eerst netjes voorstellen.

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 32
Geregistreerd: 22 Apr 2015, 16:17

Re: Eerst netjes voorstellen.

Berichtdoor dizzl » 08 Jun 2015, 17:27

Het probleem met die cursussen is dat je van zodra je zo'n project doet meteen vol zit met dingen die je zou willen proberen.
Je tuinverlichting plan lijkt me leuk. Gebruik je daar een time-shield voor? Hoe zou je de huidige tijd ophalen?

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Eerst netjes voorstellen.

Berichtdoor shooter » 09 Jun 2015, 20:52

een rtc via I2C is 3,95 euro dus dat is simpel en werkt overal.
wel een probleem, want ik kan die RTC geen 25 uur laten maken in een dag laat staan 36 per etmaal, ik loop ook over met ideeen.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 15
Geregistreerd: 10 Mei 2015, 00:03

Re: Eerst netjes voorstellen.

Berichtdoor De Tuinman » 09 Jun 2015, 23:18

Mmm,,
Ik had nog gedacht, ergens in het programma, data in te voeren van een uur voor of achteruit of zo...??
Maar dat zei hij,
die er nog steeds niet in geslaagd is, om mijn mega 2 dingen tegelijk te laten doen.??

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Eerst netjes voorstellen.

Berichtdoor shooter » 10 Jun 2015, 09:59

doe de oefening blink without delay die in de examples staat.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 15
Geregistreerd: 10 Mei 2015, 00:03

Re: Eerst netjes voorstellen.

Berichtdoor De Tuinman » 10 Jun 2015, 12:17

Die oefening, die gaat prima..
Maar stel dat ik die oefening wil combineren met het uitlezen van een DHT22,
Dan loop ik vast..


Ik ben ik er nog steeds niet in geslaagd, om de data van zo'n DHT22 op te slaan om het later uit te lezen..
Nou moet ik wel eerlijk zeggen, dat het allemaal een tijdje bij mij heeft stil gelegen, ivm drukte op andere terreinen.

Heb de draad weer wat opgepakt en moet eigenlijk even opnieuw beginnen.

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Eerst netjes voorstellen.

Berichtdoor shooter » 11 Jun 2015, 20:36

dat timer verhaal staat vaak in de loop.
als je nu zegt als timer is afgelopen dan ga naar een functie om de DHT22 uit te lezen, en de waarde op te slaan in een variabele.
als een andere timer is gedaan doe je een display.
etc.
dan springt je loop telkens naar andere stukken. het lijkt dan net alsof alles tegelijk gebeurt.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 15
Geregistreerd: 10 Mei 2015, 00:03

Re: Eerst netjes voorstellen.

Berichtdoor De Tuinman » 13 Jun 2015, 12:54

Is er een bepaalde data logger, die je me kunt aanbevelen.

Het moet gaan werken met een Mega.
En zal verschillende data moeten kunnen opslaan en bij voorkeur via een ethernet module door mijn PC opgehaald moeten kunnen worden..

Er is zoveel te weten en zoveel mogelijkheden met Arduino, dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Hoe zou jij een simpel projectje van een aantal zeg 3 DHT22 sensors aan elkaar knopen en dus uitlezen door een PC..

Kun je, wil je me hier eens door heen helpen, zodat ik in ieder geval eens een projectje kan voltooien??
Mogelijk, dat het me dan allemaal wat duidelijker wordt, hoe 1 en ander moet gaan werken..

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Eerst netjes voorstellen.

Berichtdoor nicoverduin » 13 Jun 2015, 18:05

Misschien moet je eerst wat kleiner beginnen. Velen beginnen gelijk met voor hen lastige projecten. Slaan de ontwerpfase (wat gewoon in de dagelijkse IT de normaalste zaak is) over. Hierin wordt eerst bepaald wat er allemaal moet gebeuren. Worden er tekeningen of schema's gemaakt en worden de onbekende zaken uitgezocht. Dus hoe praat je met een DHT22. En stel ik wil er meer wat moet er dan gebeuren.... Als die stappen worden telkemale overgeslagen met als gevolg frustratie. Die volledig onnodig zou kunnen zijn.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 32
Geregistreerd: 22 Apr 2015, 16:17

Re: Eerst netjes voorstellen.

Berichtdoor dizzl » 13 Jun 2015, 22:05

Uitlezen door de PC kan makkelijk. In je Arduino Sketch heb je bovenaan rechts een vergootglas (seriele monitor) daar kan je ophalen wat je Arduino naar je PC stuurt.
Maak je lay-out in Fritzing en/of neem foto van je opstelling en post ook je code hier.

Begin met één DHT sensor. Wat wil je precies bereiken? Ik heb er zelf eentje besteld en van zodra ik die heb..probeer ik met je mee te doen.

Berichten: 15
Geregistreerd: 10 Mei 2015, 00:03

Re: Eerst netjes voorstellen.

Berichtdoor De Tuinman » 14 Jun 2015, 12:15

@nicoverduin.
Kleiner. Okay.
Als ik bedenk, wat ik allemaal zou willen "straks" vond ik het al klein.
Eigenlijk zit ik dus in de ontwerpfase en probeer ik te bedenken, wat er allemaal moet gebeuren..

Maar daar het mijn allereerste projectje is, is alles dus ook nieuw.

@dizzl
De seriele monitor, die ken ik inmiddels.
Heb ook al wel een DHT22 uitgelezen op de seriele monitor, maar dat is dus live..
Wat ik nu als volgende stap probeer, is de gegevens van de DHT22 op te slaan en achteraf wil gaan uitlezen.

VorigeVolgende

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten