Waar kan ik alles leren over Arduino?

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 24
Geregistreerd: 14 Mrt 2015, 21:00

Waar kan ik alles leren over Arduino?

Berichtdoor Niels Derksen » 15 Mrt 2015, 16:02

Hallo mensen,

Ik ben dus Niels Derksen, servicemonteur, 30 jaar oud.

Ik werk geregeld met GBS systemen, en weet wat een DO, DI, AO, en AI zijn.

Het regelen en sturen van apperatuur heft zeker interesse bij mij.

Qua hardwarematig opzetten van iets is voor mij geen probleem,
maar software schrijven voor iets heb ik geen ervaring mee.

Op internet heb ik van alles al gevonden over Aduino,
maar het liefst zou ik het gewoon in het Nederlands willen leren.

Weet iemand waar of hoe ik dit het beste kan doen?


Bij voorbaat dank voor jullie reactie's.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 40
Geregistreerd: 13 Mei 2014, 02:53
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar kan ik alles leren over Arduino?

Berichtdoor Resu » 17 Mrt 2015, 20:20

Hoi Niels,

Het is waarschijnlijk toch handiger om de eis/wens van het Nederlands te laten vallen voor goede resultaten. Je kunt als je zoekt wel wat Nederlandse informatie en online cursussen vinden maar je beperkt jezelf heel erg hiermee. In het Engels heb je echt veel meer keuze en informatie, niet alleen voor het leren zelf maar ook wat betreft voorbeelden en het oplossen van problemen. De commando's zelf zijn bovendien ook in het Engels, net als de foutmeldingen.

Als je niet zo goed bent in Engels dan zal je in het begin wat langzamer gaan maar dat is niet zo'n ramp bij een leerboek want die werk je toch beste langzaam door. Bovendien zul je merken dat als je even volhoudt je vaardigheid op dat gebied snel toeneemt, weet ik uit eigen ervaring.

Terug naar je vraag, je zult dus moeten leren programmeren en de taal die daarvoor gebruikt wordt bij Arduino heet C (niet te verwarren met C++ of C#). Verder zul je nog iets moeten leren over het binaire getallen stelsel (daar is wel genoeg in het Nederlands over te vinden). Er zijn online een hoop boeken te vinden specifiek over het programmeren voor Arduino, ik vond zelf 'Beginning C for Arduino' goed leesbaar. Tip: type dat eens in bij google en zet er 'pdf' achter.

Als laatste het advies om vooral de tijd te nemen om de basis te begrijpen, daar ga je later een hoop plezier van hebben. Gewoon simpele programma's schrijven en aanpassen tot je echt elke regel snapt die er staat. Met een handvol leds aan je Arduino kan je een heel eind weg programmeren. Er zijn natuurlijk bergen programma's te downloaden maar dat kan je het beste doen zodra je ook echt snapt wat je van die ander gebruikt. Just my 2 cents.
We do what we must because we can.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Waar kan ik alles leren over Arduino?

Berichtdoor shooter » 17 Mrt 2015, 22:38

ja er bestaat een nederlands boek om de arduino te leren. geef maar een emailadres, dan stuur ik wel wat op via wetransfer (ja ook een nederlander)
Resu heeft wel gelijk hoor, maar een begin is erg meoielijk in engels (er is zoveel aanbod) en arduino.cc gaat zo snel.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 24
Geregistreerd: 14 Mrt 2015, 21:00

Re: Waar kan ik alles leren over Arduino?

Berichtdoor Niels Derksen » 21 Mrt 2015, 19:24

Oke, dank voor jullie reactie's.

Mij Engels is vrij gemiddeld gok ik zo, en heb daar geen problemen mee.
Echt een technisch verhaal schrijven in het Engels kost wat moeite, lezen zeker niet.

Ik zal je via PM mijn mailadres sturen.
Een Nederlandstalig boek lijkt me interessant.

Maar naar een paar avonden experimenteren ben ik ik wat verder met Arduino.
Het is in ieder geval geen progameertaal wat onbegrijpelijk is.
Tenminste niet via dat programmatje van Arduino zelf.

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten