omg. Rotterdam

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

omg. Rotterdam

Berichtdoor kweetniet » 15 Feb 2015, 13:56

Hallo allemaal!
mijn naam is Rob (ben een beetje oud, half zeg maar ;-)) en weet inderdaad niet zo HEEL veel van Arduino en soortgenooten.
Elektronica/zendertjes en ontvangertjes en modelbouw/RC vliegen zijn een van de eerste hobby's........MAAR!
Arduino, raspberry pi en bijvoorbeeld 3D printers en mini CNC vind ik ook hardstikke leuk! (ik rommel graag met van aaaalles en nog wat)
het nare is natuurlijk dat ik niet alles weet en daarvoor kom ik bij jullie zeuren, (nee grapje) allerlei vragen stellen,
ik hoop dat jullie dat niet erg vinden en mij af en toe wat wijzer willen maken.
ik ben trouwens (HEEL LANGZAAMMMMMM) ook bezig met het bouwen van een 3D printer,
of het me ook gaat lukken??? ik hoop van wel.
en voor de rest.....
ik weet niet of er al een soort van clubs zijn in omg. Rotterdam?
Arduino, 3D print, of CNC misschien?
en.... voor de rest..... wil ik iedereen de hartelijke groetjes doen!

VrGr Rob.
heb trouwens veel moeite moeten doen om in het forum te kommen!
(waarschijnlijk door dat ik zelf fouten heb gemaakt!)
tis niks dat je wat ouder word maar.... ;-)
:idea: HOOWWwww is waar ook, kom hobby tijd te kort! ( :arrow: iemandnog hobby tijd voor mij?) :)

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 116
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:11
Woonplaats: Enschede

Re: omg. Rotterdam

Berichtdoor bigred » 16 Feb 2015, 08:38

kweetniet schreef:ik weet niet of er al een soort van clubs zijn in omg. Rotterdam?
Arduino, 3D print, of CNC misschien?


Je zou eens kunnen kijken bij de hackerspace in Den Haag: https://revspace.nl/Main_Page
Zei doen veel meer dan alleen arduino, 3d printen en CNC maar je krijgt vast een goede indruk van wat de mogelijkheden zijn.

Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

Re: omg. Rotterdam

Berichtdoor kweetniet » 16 Feb 2015, 20:56

HEEeej hallo Bigred,
bedankt voor jou TIP!
is ook niet erg ver van mij vandaan.

VrGr Rob.

Berichten: 95
Geregistreerd: 15 Feb 2015, 13:11

Re: omg. Rotterdam

Berichtdoor kweetniet » 21 Feb 2015, 15:42

.
De laatste tijd ben ik lijkt het wel aan het verschuiven van hobby,
normaal altijd Elektronica (op het gebied van HF zendertjes en ontvangertjes)
en ook modelbouw (vroeger autootjes over 100KMU nu vliegtuigjes met camera)
maar nu de laatste tijd raak ik totaaaaaaallll van de rails,
Arduino, 3D printer, CNC, Plotter, raspberry pi van alles door elkaar!
tis eigenlijk begonnen doordat ik een radarbol sloopte daar zaten stappen motortjes en ook een stuurprint in,
dacht zal eens vragen op een forum hoe je die spulletjes aan de praat krijgt.(en van het een.........)
ben inmiddels begonnen met bouwen aan een 3D printer,
er werd me door vrienden gezegd dat word weer half werk en dus nu extra gemotiveerd om dat tot een goed einde te brengen!
moet zeggen dat hoe meer ik zie om mij heen kijkt(vidio's/YouTube en site's) met al dit mooie spul dat ik ook meer en meer respect krijg voor die gene die -
dit alles in elkaar knutselen, solderen en programmeren ik heel veel respect heb voor die mensen. (het zijn geen dommertjes!)
en zo simpel zoals het soms lijkt:
https://www.youtube.com/watch?v=QPSfblHRvac

VrGr Rob.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: omg. Rotterdam

Berichtdoor nicoverduin » 21 Feb 2015, 15:51

Ik heb ruim 3 jaar geleden een RepRap gebouwd. Gewoon alles bij elkaar verzameld (ebay voor de plastics en controller, Rs voor de assen, praxis voor de M8 draad, nl website voor Nema17 motoren) en dan 2 weekeinden met "meccano spelen". Daarna de electronica en tweaken. Dat laatste duurt wel een half jaar voordat je tevreden bent. Inmiddels meerdere malen met die "mc Gyver" versie op maker fairs gestaan. Heb ooit een speciale BIC ballpoint houder ontwikkeld voor mijn moeder (84) die reuma heeft en een pen niet meer kan vasthouden. Nu wel. Zie: http://www.verelec.nl/?page_id=199
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten