8 of 32 bit ofwel hoe veel is een begin

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

8 of 32 bit ofwel hoe veel is een begin

Berichtdoor shooter » 12 Feb 2015, 09:52

Het is mij om het even welke ze gebruiken. Beide zijn goed zolang je binnen de 8-bits blijft. En dan hebben we het niets eens gehad over Big Endian en Little Endian. Alleen als je mogelijk plannen hebt om straks met grotere en snellere processoren te werken die inmiddels minder kosten dan een originele UNO dan kan het handig zijn om ook te "leren" hoe zo'n processor nu werkt.
De meeste onderwijsinstelling laten dit steeds meer liggen. Toen ik nog Avond HEAO deed (81-85) kreeg je nog de structuur van een processor en besturingssystemen.... Nu wordt niet meer onderwezen. Die behoefte was er niet meer in de markt. Met de komst van de Arduino, Raspberry en aanverwanten die inmiddels in de miljoenen lopen is dit ineens weer in opkomst alleen heeft het onderwijs nog grotendeels liggen slapen.
Een ding is zeker. De 32 bitter is niet tegen te houden en gaat een nog mogelijk grotere vlucht nemen als bordjes als de UNO. En als je de kans krijgt om "te leren" zou ik die aanpakken.
En ben ik zo'n sukkel die een ieder dit toch probeert bij te brengen. En als je net begint.... waarom zou je het dan niet gelijk goed leren...
Een verkeerde gewoonte is moeilijker af te leren dan een goede gewoonte aan te leren.


Ja Nico je hebt wel gelijk, maar voor een kunstenmaker is het resultaat (zeker voor een eerste project ) even belangrijker. Deze man heeft een arduino als middel, niet om een arduino te leren maar om iets te besturen. dus hij heeft een heel lang programma geschreven, met alleen maar pinnen hoog en laag en delay, die ga ik stapje voor stapje bijleren. Ik snap al die bits ook nog steeds niet hoor.
en nee je bent geen sukkel, maar tegenwoordig is leren echt anders dan dat je morse examen deed.

en je hebt gelijk de UNO wordt aan alle kanten ingehaald, maar ook die bereikt zijn doel.
paul deelen
shooter@home.nl

Advertisement

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten