Welkom op www.arduinoforum.nl

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 116
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:11
Woonplaats: Enschede

Welkom op www.arduinoforum.nl

Berichtdoor bigred » 23 Dec 2011, 15:34

Bij deze wil ik U welkom heten op het Nederlandstalig Arduino forum.
Opgericht op donderdag 22 December 2011 door Zeno, Duality en Bigred.

Na een discussie in een chatbox vroegen wij ons af waarom er eigenlijk geen Nederlandstalig Arduino forum bestond.
Zeno had nog wel wat webruimte over op zijn server en stelt voor er zelf 1 te beginnen, Duality en Bigred vonden dit een prima idee.
De domeinnaam arduinoforum.nl wordt geregistreerd en die zelfde avond komen we bij elkaar in de lokale hackerspace en zijn begonnen met het installeren en inrichten van een forum.

Voor dit forum is registratie vereist om berichten te mogen plaatsen.
Hier is in eerste plaats voor gekozen om te voorkomen dat er spam berichten op het forum komen.
Een ander groot voordeel is dat je altijd kunt zien welke berichten van wie afkomstig zijn, dit is vooral handig als je iemand vragen wilt stellen of een privé bericht wilt versturen.

Dit forum is opgezet voor de gebruikers, dit betekend dan ook dat we proberen de inrichting zo makkelijk mogelijk te houden voor U als bezoeker.
Mocht U suggesties hebben voor verbetering van dit forum laat het ons dan weten in het speciaal hiervoor geopende forum onderwerp

Wij wensen iedereen veel plezier op dit forum en zullen waar mogelijk zelf ook zo veel mogelijk proberen mee te doen en antwoorden te geven op vragen.
Ondanks dat we soms misschien wat beheerders taken moeten vervullen proberen we zoveel mogelijk gewoon gebruikers van het forum te zijn en mee te doen aan de diverse discussies.

Zeno, Duality en Bigred.

Advertisement

Berichten: 5
Geregistreerd: 27 Okt 2018, 15:53
Woonplaats: ridderkerk

Re: Welkom op www.arduinoforum.nl

Berichtdoor elektrabert » 27 Okt 2018, 16:02

Hartelijk bedankt voor jullie initiatief. Mijn engels is niet zo goed, dus ik ben blij dat ik een nederlands arduino forum ontdekte!

Bert

Gebruikers-avatar
Berichten: 5
Geregistreerd: 07 Feb 2019, 13:14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welkom op www.arduinoforum.nl

Berichtdoor Janta » 18 Feb 2019, 07:31

Hallo allemaal!
Ik ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden

Jeannette
Stom betekent niet onwetend

Berichten: 1
Geregistreerd: 19 Jul 2019, 00:18

Re: Welkom op www.arduinoforum.nl

Berichtdoor Djquickland1982 » 19 Jul 2019, 00:30

Hallo adruinoers.

Ik wilde mij ook even voorstellen.

Ik ben lars uit Maastrichten ben nu een jaartje bezig met verschillende arduino projecten die allemaal werkend zijn.

Even een kleine greep uit mijn projecten.

1. Lego truck met IR of met 433mhz of met bluetooth full control. met led en knipperlichten.
2. Bluetooth thuis systeem met elro klik aan uit, en alarm opties
3. Ledcube 8x8x8 arduino en shift registers.

Ik ben nieuwschierig naar andere projecten.

En mijn motto = Je bent nooit uitgeleerd of te oud om te leren.

Greetz

Berichten: 1
Geregistreerd: 11 Nov 2019, 20:37

even voorstellen

Berichtdoor kansas » 11 Nov 2019, 21:13

Hallo ,

mijn naam is Kansas , 51 jaar , en ik volg het Arduino gebeuren al een tijdje .
Ik heb daarnet mijn eerste uno kitje besteld , om er uiteindelijk toch maar eens mee te beginnen .
voor zover ik kan zijn is dit de place to be , omdat je hier nogal vlot hulp krijgt .
Ik heb een paar kleine projectjes om mee te beginnen .
Mijn kennis van electronica is redelijk beperkt , maar ik red mezelf meestal met de info die op het web
te vinden is .
mijn kennis van het programmeren staat nog in de kinderschoenen , maar dat komt wel met de tijd .
groeten ,
Kansas

Gebruikers-avatar
Berichten: 6
Geregistreerd: 18 Mrt 2020, 23:47

Re: Welkom op www.arduinoforum.nl

Berichtdoor Baspiet » 20 Mrt 2020, 19:57

Hoi.
Ik ben Peter (Baspiet), 70 jaar oud en pensioenator dus. :mrgreen:
Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb en verwacht dat ik hier de nodige info kan vinden die een beginner nodig heeft. ;)
Lang geleden heb ik wel geprogrammeerd met visual basic maar nooit in relatie met electronica.
Naast mijn interesse voor arduino houd ik me bezig met Muziek (basgitaar), Fotografie, Fietsen en Jeu de boules. :lol:
Soms is het leven echt wel enigszins reuze leuk.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Welkom op www.arduinoforum.nl

Berichtdoor shooter » 21 Mrt 2020, 17:15

welkom
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 1
Geregistreerd: 09 Sep 2020, 21:49

Re: Welkom op www.arduinoforum.nl

Berichtdoor Nelis » 09 Sep 2020, 22:02

Goedenavond,

Ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Niels en ik ben 34 jaar
Ik ben sinds een paar weken geleden in aanmerking gekomen met Arduino en heb de starterskit aangeschaft.
Ik ben rustig aan de project lessen aan het uitvoeren, en de enne opdracht is makkelijker dan de andere.

Ik ben vanavond aanbeland bij het seriele gedeelte met Serial monitor en gisteravond heb ik een opdracht geprobeert te doen met een relay 12v en een led.
Alleen die kreeg ik niet voor elkaar.
niet alle pinnen maakte verbinding met het breadboard
Ik vindt zelf dat het wel handig is om zelf te weten wat ik nou precies doe.
Dus als ik de opdracht heb voltooid probeer ik daarna ook te kijken wat heb ik nou precies gedaan, en hoe heb ik het werkend gekregen :D

Ik hoop hier uiteraard mijn vragen te kunnen stellen als ik ergens niet uit kom, want heel af en toe kom ik er echt niet uit en op internet is ook niet altijd alles te vinden haha.

Hopelijk tot snel in de overige andere kanalen ;-)

Groeten Niels

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Welkom op www.arduinoforum.nl

Berichtdoor shooter » 10 Sep 2020, 19:58

prima nelis ook jij welkom hoor, en stel je vragen gewoon, zelfs als het allemaal lukt is het prima
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 1
Geregistreerd: 01 Okt 2020, 09:44

Re: Welkom op www.arduinoforum.nl

Berichtdoor John 57 » 01 Okt 2020, 20:40

Ook even voorstellen,ik ben John,63 en woonachtig in Zuid Holland.
Ik heb altijd interesse gehad in de electrotechniek in het algemeen.
Auto en (electr,) scooters ook erg leuk.

Mijn reden om me eens te verdiepen in de Arduinowereld is de volgende;
Ik wilde graag een zgn watchwinder maken voor mijn horloges,die stilstaan als ik ze niet draag.
Mijn eerste project was met relais (klinkt erg 1975 hé)

Het horloge werd op een steuntje gemonteerd en een motortje deed het draaien
Een relais voor linksom draaiend motortje en een tijdrelais die een tweede relais de motor laat ompolen na een bepaalde tijd.
Ik keek eens op internet en zag een paar voorbeelden ,maar zag ook steeds de naam Arduino.
Behalve het voorbeeld zag ik ook de code ,kortom het heeft me gegrepen en superleuk om te ontdekken.
Heb wel wat Arduino onderdelen inmiddels en heb natuurlijk de Blink met goed gevolg afgerond.
Maar nu de rest, ik ben codes aan het lezen en met projecten lezen hoop ik verder te komen.
Ik heb een leuk voorbeeld gezien van Wouter Pieper die een watchwinder heeft staan op internet, zie ook de code
maar hoe krijg ik zo,n code op mijn Arduino.?
Nou ja ,nog ff studeren want windows 10 is me ook( nog )niet zo bekend :D
Ok leuke site !

Volgende

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten