i2c

Python i.c.m. Arduino
Berichten: 42
Geregistreerd: 19 Mei 2016, 23:24

i2c

Berichtdoor toku » 07 Feb 2017, 13:08

hey

ik ben een beginner in python nu wil ik met mijn raspberry pi de arduino aansturen met i2c,
Nu heb ik 2 scripts gevonden op internet 1 in c en 1 in python,
Met het c programma kan ik gewoon intypen in de terminal als
./main en dan het nummer wat gestuurd moet worden naar de arduino
is er een manier in python dat dit kan zo ja hoe?
en anders is er een mogelijkheid om in een .sh script een variable te verklaren die in het python script gebruikt word

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: i2c

Berichtdoor Koepel » 07 Feb 2017, 15:24

Er zijn veel scripts te vinden. In het verleden werkte het niet omdat de Arduino de clock pulse vasthoudt (clock pulse stretching). De Raspberry Pi moet daar rekening mee houden of een hele lage snelheid kiezen.

Helaas weet ik niet wat op dit moment het meest gangbare is.

Kun je een Arduino Leonarod/Micro/Pro Micro verbinden met een USB poort ? Dan heb je een seriële verbinding met hoge snelheid.

Op dit forum lees ik weinig over de Raspberry Pi, misschien kun je de vraag ook stellen op forum.arduino.cc (als je de vraag ergens anders stelt, zet dan hier even een linkje neer).

Berichten: 42
Geregistreerd: 19 Mei 2016, 23:24

Re: i2c

Berichtdoor toku » 07 Feb 2017, 15:51

ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was de i2c werkt gewoon ( de reden dat ik voor i2c kies is op aanraden van mensen op internet dit is de meest veilige manier) alleen in het python script is het variable nummer (die bepaald welk nummer er gestuurd word) een raw input dus ik moet zelf een nummer in typen nu wil ik dat het nummer word verklaard op het moment dat ik in de terminal het programma start bij het c script kan ik gewoon ./main 1 in typen en dan stuurt die een 1 dit werkt gewoon alleen als ik het python programma ook zo start geeft die een output error ( als ik hem gewoon start met sudo python i2c.py werkt het gewoon)
dit is de error :
./i2c.py: line 1: import: command not found
./i2c.py: line 2: import: command not found
./i2c.py: line 3: syntax error near unexpected token `('
./i2c.py: line 3: `nummer = raw_input("enter a number: ") #== "nummer"

is het mogenlijk om zoals in c het programma i2c.py te starten in de terminal ( bv ./i2c.py 1 ) zo niet hoe kan ik dan het variable nummer in een sh script verklaren zodat i2c.py het nummer stuurt wat in het script word bepaald

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: i2c

Berichtdoor Koepel » 07 Feb 2017, 17:28

In linux kun je natuurlijk een script starten door het script aan te roepen met "./i2c.py" of door het programma aan te roepen met "python i2c.py".
De onderdelen die met "import" worden binnen gehaald moeten natuurlijk wel te vinden zijn.
En de eerste regel is zoiets als:
Code: Alles selecteren
#!/usr/bin/env python
of
Code: Alles selecteren
#!/usr/bin/python
En het script "i2c.py" moet executable zijn.

Heb je echt "sudo" nodig om python uit te voeren ?
Je kunt misschien "python i2c.py 1" doen, dus met de parameter er achteraan.
Een parameter in Python binnenhalen gaat met "sys.argv", maar dat is echt Python en daar weet ik niet veel van af.

Ik weet nog niet helemaal zeker of ik nu je vraag goed begrijp :?

Berichten: 42
Geregistreerd: 19 Mei 2016, 23:24

Re: i2c

Berichtdoor toku » 07 Feb 2017, 18:10

haha sorry voor de onduidelijkheid
de bedoeling is dat door middel van een microfoon een stemcommand naar de pi gestuurd word dit word omgezet naar een nummer die naar de arduino gestuurd word ( bv if input == lamp send 1) die dan de lampen enz aanstuurt uit eindelijk is het de bedoeling om een soort siri te maken die alles aanstuurt en ook antwoord geeft op vragen ( wat is het weer bv)
het probleem nu is alleen dat ik niet weet wat hier de makkelijkste manier voor is zonder dat ik het nummer zelf moet invoeren in de terminal
hoop dat het zo duidelijker is in iedergeval bedankt voor de moeite

Terug naar Python

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast