Python PLC simulator genereert Arduino code.

Python i.c.m. Arduino
Berichten: 2
Geregistreerd: 09 Okt 2015, 23:11

Python PLC simulator genereert Arduino code.

Berichtdoor jacques de hooge » 09 Okt 2015, 23:20

LS

Ik heb een freeware Python PLC simulator geschreven die Arduino C code genereert, voor gebruik door mijn studenten en andere belangstellenden (ik ben leraar aan de Hogeschool Rotterdam afdeling Technische Informatia)
Je kunt je code real time debuggen, alle variabelen bekijken en veranderen, tijdvolgordediagrammen genereren en een eenvoudige visualisatie toevoegen.
Als een en ander naar je zin werkt, kan C code worden gegenereerd voor upload naar de Arduino.
Mijn ervaring is dat dit soort simulaties het ontwikkelen van realtime besturingen sterk vereenvoudigd en versnelt, in het bijzonder de inbedrijfstelling.

N.B Het betreft voorlopig en beta versie, er kunnen nog bugs inzitten. Daarnaast is de simulator alleen geschikt voor onderwijsdoeleinden en (ongevaarlijke) experimenten waarbij geen schade kan ontstaan.
Hij is te vinden op

https://pypi.python.org/pypi/SimPyLC

Afbeelding

Feedback / bug reports welkom.

Vriendelijke groet
Jacques de Hooge

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Python PLC simulator genereert Arduino code.

Berichtdoor shooter » 10 Okt 2015, 09:06

jacques, wil je mij een keer bellen op 0653300739 ivm miniworld (alwaar ik opdracht gekregen heb voor een paar projecten),
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 09 Okt 2015, 23:11

Re: Python PLC simulator genereert Arduino code.

Berichtdoor jacques de hooge » 17 Okt 2015, 13:02

Er zijn nu verschillende voorbeeldapplicaties die Arduino code genereren.
Het meest uitgebreid is het verkeerslicht voorbeeld.
De I/O pennen zijn voor de Arduino Due maar kunnen eenvoudig aan de One worden aangepast.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Python

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast